17 Φεβ 2013

Αυτοαξιολόγηση: Μια ακόμα χαμένη ευκαιρία για την εκπαίδευση


Σύμφωνα με το σχέδιο Προεδρικού Διατάγματος για την αξιολόγηση, ο Διευθυντής είναι υπεύθυνος για την οργάνωση της διαδικασίας αυτοαξιολόγησης της σχολικής του μονάδας και μάλιστα θα αξιολογηθεί για το κατά πόσο μεριμνά με συστηματικό και έγκυρο τρόπο για την τήρηση των προδιαγραφών και των διαδικασιών της κατά την εφαρμογή της.
Η αυτοαξιολόγηση όμως έχει νόημα όταν πραγματοποιείται μέσα σε ένα συνεργατικό κλίμα με στόχο την αυτοβελτίωση της σχολικής μονάδας συνολικά, αλλά και του κάθε εκπαιδευτικού της ξεχωριστά, μέσα από την συνεχή προσπάθεια επίτευξης συλλογικών αλλά και προσωπικών στόχων. 
Στη προκειμένη όμως περίπτωση, όπως προβλέπεται από το σχέδιο Προεδρικού Διατάγματος, η αυτοαξιολόγηση πρόκειται να πραγματοποιηθεί σε συνδυασμό με την ιεραρχική εσωτερική αξιολόγηση και στο πλαίσιο ενός αυστηρού διοικητικού ελέγχου. Κάτω από αυτές τις συνθήκες θεωρώ ότι η αυτοαξιολόγηση θα χάσει τη δυναμική της, δεν θα λειτουργήσει όπως θα έπρεπε ως διαδικασία αυτοελέγχου και αυτοβελτίωσης της σχολικής μονάδας και απλά θα προετοιμάζει την εξατομικευμένη αξιολόγηση του κάθε εκπαιδευτικού. 
Και είναι σχεδόν σίγουρο ότι θα μετατραπεί σε μια στείρα γραφειοκρατική διαδικασία τη στιγμή που υπό άλλες συνθήκες θα μπορούσε να αποτελέσει ένα ισχυρό μέσο στην προσπάθεια των σχολικών μονάδων για ποιοτική αναβάθμιση του παραγόμενου εκπαιδευτικού έργου τους.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

 

Free Visitor Counters
Vitamin Shoppe Coupon Codes