Έχουν άραγε λόγω ύπαρξης τα Πρότυπα Πειραματικά σχολεία;
Έχουμε ανάγκη από σχολεία για “άριστους” και “χαρισματικούς” μαθητές ή από σχολεία «πρότυπα» για όλους τους μαθητές;
Σαφώς και πρέπει να υπάρχουν πειραματικά σχολεία στα οποία θα εφαρμόζονται πειραματικές εκπαιδευτικές πολιτικές και θα διεξάγονται εκπαιδευτικές έρευνες.
Απλά δεν θα πρέπει να είναι μόνιμα και δια βίου πειραματικά.
Όλα τα δημόσια σχολεία θα πρέπει να είναι εκ περιτροπής πειραματικά εφόσον το επιθυμούν με στόχο την εσωτερική τους ανανέωση, τη βελτίωση της υλικοτεχνικής τους υποδομής και τη συμβολή τους στη μεταρρύθμιση της εκπαίδευσης.
Άλλωστε τι νόημα μπορεί να έχουν και πόσο αξιόπιστα αποτελέσματα είναι δυνατόν να παραχθούν από πειραματικές εκπαιδευτικές πολιτικές και εκπαιδευτικές έρευνες που θα πραγματοποιούνται σε αποστειρωμένα περιβάλλοντα "αρίστων" μαθητών και όχι στις κανονικές σχολικές τάξεις;
Τα πειραµατικά σχολεία επιβάλλεται να είναι αντιπροσωπευτικά των υπόλοιπων σχολείων της χώρας.
Κι αυτό γιατί δεν µπορείς για παράδειγμα να δοκιµάζεις στα πρότυπα σχολεία στα οποία θα φοιτά η αφρόκρεμα του µαθητικού πληθυσμού, νέα αναλυτικά προγράµµατα και νέα σχολικά βιβλία που θέλεις να προτείνεις για το σύνολο των μαθητών της χώρας.
Ούτε φυσικά έχει κανένα νόημα να διεξάγονται εκεί οι πρακτικές ασκήσεις των φοιτητών, γιατί απλά η κατάσταση που θα αντιµετωπίσουν στις τάξεις των κανονικών σχολείων θα είναι εντελώς διαφορετική.
Το βάρος λοιπόν και η στήριξη θα πρέπει να δοθεί εκεί που πραγματικά χρειάζεται, στο κανονικό δημόσιο σχολείο, ώστε να οδηγηθούμε σε βελτίωση της ποιότητας του εκπαιδευτικού έργου προς όφελος όλων των μαθητών και κατ΄επέκταση της κοινωνίας.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου