26 Δεκ 2006

Μαύρα μαντάτα για το "αποκεντρωμένο" σχολείο έρχονται απ' τη Γαλλία

Όπως σημειώνει ο κοινωνιολόγος και συγγραφέας Franck Poupeau "στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση, τα αποτελέσματα της αποκέντρωσης και της "τοπικής διαχείρισης" των σχολικών συγκροτημάτων δεν διαφοροποιούνται μονάχα ανάλογα με την περιφέρεια ή το νομό, αλλά και στο εσωτερικό μιας πόλης ή ακόμα και μιας συνοικίας και αυτός ο ανταγωνισμός όξυνε τις ανισότητες που παρατηρούνται μέσα σε κάθε περιοχή: τα "καλά σχολεία" συγκεντρώνουν ολοένα περισσότερους "καλούς μαθητές", ενώ ορισμένες ζώνες συγκεντρώνουν ένα κοινό που αντιμετωπίζει κοινωνικά προβλήματα και προβλήματα φοίτησης στο σχολείο. Το ξεχαρβάλωμα της δημόσιας εκπαίδευσης δικαιολογεί, για τα πιο εύπορα κοινωνικά στρώματα, την προσφυγή στην ιδιωτική εκπαίδευση ή στη λογική της αποφυγής του συγχρωτισμού με ανεπιθύμητους συμμαθητές".
Αυτά είνα τα πρώτα αποτελέσματα από της εφαρμογή του "αποκεντρωμένου" σχολείου στη Γαλλία: Κατηγοριοποίηση των σχολείων και αύξηση των ταξικών φραγμών στην εκπαίδευση. Τα ίδια ακριβώς με τα αποτελέσματα στην Αγγλία που από χρόνια εφάρμοσε το ίδιο μοντέλο.
Κι όμως η αξιωματική αντιπολίτευση της χώρας μας θεωρεί ως λύση για την αναβάθμιση της εκπαίδευσης το "αποκεντρωμένο" σχολείο.
Γιατί άραγε;

Δεν υπάρχουν σχόλια:

 

Free Visitor Counters
Vitamin Shoppe Coupon Codes