18 Ιαν 2009

Σχέδιο για ξαναγράψιμο των σχολικών βιβλίων

Σχέδιο για ξαναγράψιμο όλων των σχολικών βιβλίων Δημοτικού και Γυμνασίου και για εξ αρχής συγγραφή των βιβλίων του Λυκείου έως το 2013 υπάρχει, σύμφωνα με ασφαλείς πληροφορίες της “Α.τ.Κ.”, στο Παιδαγωγικό Ινστιτούτο. Η εισήγηση εγκρίθηκε από τα αρμόδια τμήματα του Παιδαγωγικού λίγο πριν από τα Χριστούγεννα, ενόψει του προγραμματισμού για τις δαπάνες που θα εντάσσονταν στο ΕΣΠΑ.
Διατεθειμένος να προχωρήσει στην αντικατάσταση σχολικών εγχειριδίων που παρουσιάζουν σοβαρά προβλήματα φέρεται, στο μεταξύ, ο νέος υπουργός Παιδείας Άρης Σπηλιωτόπουλος, ο οποίος προτίθεται επίσης να θέσει θέμα αναμόρφωσης των αναλυτικών προγραμμάτων σε όλες τιςβαθμίδες της εκπαίδευσης.
Κατά το αμέσως προσεχές διάστημα -πιθανότατα και μέσα στον Φεβρουάριο- θα ξεκινήσει, με τηνπροκήρυξη διεθνούς διαγωνισμού, η διαδικασία αξιολόγησης των σχολικών βιβλίων, η οποία ήταν προγραμματισμένη για τον Νοέμβριο αλλά αναβλήθηκε καθώς στις 31 Δεκεμβρίου έπρεπε να κλείσει το Γ΄ ΚΠΣ. Τώρα η σχετική διαδικασία θα ενταχθεί στο ΕΣΠΑ και θα προκηρυχθεί διαγωνισμός για την ανάδειξη εταιρείας η οποία θα αναλάβει την εκτύπωση των ερωτηματολογίων -που είναι ήδη έτοιμα- τη διανομή τους στα σχολεία και την στατιστική επεξεργασία των απαντήσεων.
Τα λάθη, οι ελλείψεις και οι παραλείψεις που έχουν διαπιστωθεί από την καθ΄ ύλην αρμόδια αρχή σε ορισμένα σχολικά βιβλία και έχουν αναρτηθεί στην ιστοσελίδα του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου, συγκροτούν... έναν τεράστιο τόμο κι η πρόθεση του νέου υπουργού Παιδείας Άρη Σπηλιωτόπουλου είναι το ξαναγράψιμο ορισμένων βιβλίων με τα οποία υπάρχει αντικειμενικό πρόβλημα.
“Κάποια από τα σχολικά εγχειρίδια θα αλλάξουν, άλλα θα διορθωθούν”, αποκάλυψε στην “Α.τ.Κ.” στέλεχος του ΥΠΕΠΘ, τονίζοντας πάντως ότι “η καλύτερη άμυνα για την εκάστοτε πολιτική ηγεσία του υπουργείου είναι να μην μπαίνει στα χωράφια του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου κι η υπόθεση των βιβλίων είναι αποκλειστικής αρμοδιότητας του τελευταίου”.
Το έναυσμα για τις βασικές αλλαγές στα βιβλία θα δοθεί μέσα από τη διαδικασία της αξιολόγησης, η οποία εκτιμάται ότι θα διαρκέσει τρεις-τέσσερις μήνες, ενώ η αντικατάσταση των εγχειριδίων απαιτεί ένα-δυο χρόνια. Τα περισσότερα από τα λάθη που έχουν μέχρι στιγμής επισημανθεί αφορούν σε θέματα όπως η στίξη και ο τονισμός και μπορούν άμεσα να διορθωθούν. Υπάρχουν όμως περιπτώσεις για τις οποίες διατυπώνονται σοβαρές ενστάσεις και κρίνεται ότι τα εν λόγω εγχειρίδια χρήζουν αντικατάστασης. Πρόκειται για τα βιβλία:
Μαθηματικών Ε΄ Δημοτικού, στο οποίο υπάρχουν ιδιαίτερα προβλήματα, δυσκολίες και λάθη.
Βιολογίας Γ΄ Γυμνασίου, το οποίο θεωρήθηκε ότι προάγει την καλλιέργεια μεταλλαγμένων προϊόντων.
Ιστορίας της Νεοελληνικής Λογοτεχνίας και των τριών τάξεων του Γυμνασίου, το οποίο έχει δεχθεί πυρά για ιδεολογική μονομέρεια με το σκεπτικό ότι προβάλλει ορισμένους συγγραφείς εις βάρος άλλων, καθώς και κριτικές ότι μπερδεύει τις λογοτεχνικές σχολές.
Μέσα από τη διαδικασία αξιολόγησης είναι πιθανό να ανακύψουν πρόσθετα προβλήματα για τα συγκεκριμένα ή άλλα βιβλία. Μέχρι στιγμής, πάντως, φαίνεται ότι το περιεχόμενο των υπολοίπων εγχειριδίων επιδέχεται βελτιώσεων, χωρίς να απαιτείται το ξαναγράψιμό τους. Τα σοβαρότερα από αυτά τα δευτερεύοντα προβλήματα εντοπίζονται στα βιβλία Γλώσσας των περισσότερων τάξεων του Δημοτικού και σε όλα τα βιβλία Μαθηματικών του Δημοτικού, ενώ στην Ιστορία Αρχαίας Λογοτεχνίας που διδάσκεται και στις τρεις τάξεις του Γυμνασίου υπάρχει ένας χάρτης που αφορά στην κατανομή των ελληνικών διαλέκτων και πρέπει να αντικατασταθεί.

ΠΗΓΗ: ΑΠΟΓΕΥΜΑΤΙΝΗ 18/01/2009

Δεν υπάρχουν σχόλια:

 

Free Visitor Counters
Vitamin Shoppe Coupon Codes