26 Οκτ 2008

Όχι των καθηγητών στην απεργία διαρκείας της ΟΛΜΕ

Απερρίφθη η πρόταση της διοίκησης της ΟΛΜΕ από τους προέδρους των τοπικών ΕΛΜΕ για απεργία διαρκείας από 1ης Δεκεμβρίου , ενώ δεν εγκρίθηκε καμία άλλη πρόταση των τοπικών ΕΛΜΕ για 48ωρες μετά τις γιορτές ή μέσα στις πανελλαδικές.
Στη Γενική Συνέλευση , που πραγματοποιήθηκε στην Αθήνας το Σάββατο 25/10/2008 ως προς την πρόταση της ΟΛΜΕ, για απεργία διαρκείας, υπέρ ψήφισαν οι 12 πρόεδροι από τις 78 συνολικά . Οι υπόλοιποι 65 πρόεδροι ψήφισαν λευκό ή άλλες μορφές κινητοποιήσεων όπως:

-48ωρη προειδοποιητική μέσα στο Δεκέμβρη

-48ωρες μετά τις γιορτές των Χριστουγέννων

-απεργία μέσα στις πανελλαδικές εξετάσεις

-συλλαλητήρια.

Το πλαίσιο των διεκδικήσεων της ΟΛΜΕ ψηφίστηκε από τους 49 προέδρους.

Το ΔΣ της ΟΛΜΕ θα συνεδριάσει μέσα στο επόμενο διάστημα για να καθορίσει την από δω και πέρα στάση του κλάδου , ως προς την διεκδίκηση των αιτημάτων.
ΠΗΓΗ: esos

24 Οκτ 2008

Περιβαλλοντολογικοί παράγοντες θέτουν σε κίνδυνο την υγεία των παιδιών

Το ένα τέταρτο των ασθενειών που συνδέονται με τη μόλυνση του περιβάλλοντος επηρεάζουν περισσότερο τα παιδιά από ό,τι τους ενήλικες, σύμφωνα με έκθεση του Παγκόσμιου Οργανισμού Υγείας και του πανεπιστημίου της Βοστόνης.
Το ανοσοποιητικό, το πεπτικό και το κεντρικό νευρικό σύστημα των παιδιών είναι πιο ευάλωτα στις διάφορες τοξίνες και ρυπαντικές ουσίες.
Περίπου τρία εκατομμύρια παιδιά πεθαίνουν κάθε χρόνο από μολυσματικές ασθένειες που απορρέουν από περιβαλλοντολογικούς παράγοντες.
Στην έκθεση γίνεται έκκληση προς τις κυβερνήσεις να αξιολογήσουν την κατάσταση και να λάβουν δραστικότερα μέτρα.

Πηγή : World Health Organization, Boston University

15 Οκτ 2008

Με το κινητό στο χέρι παιδιά και έφηβοι

«Heavy users» της τεχνολογίας είναι παιδιά και έφηβοι της ηλικιακής ομάδας 10-15 ετών, σύμφωνα με στοιχεία του Παρατηρητηρίου για την Κοινωνία της Πληροφορίας (ΚτΠ), σύμφωνα με τα στοιχεία έρευνας που εκπονήθηκε στην περιοχή της Αττικής.
Όσον αφορά τα κινητά τηλέφωνα χρησιμοποιούνται από το 74% των παιδιών, ποσοστό που εκτινάσσεται στο 87% για τις ηλικίες 12-15 ετών. Ειδικότερα, η χρήση κινητού τηλεφώνου αυξάνεται σημαντικά με την είσοδο των παιδιών στο Γυμνάσιο καθώς το 1/3 των παιδιών της 5ης-6ης Δημοτικού κάνει χρήση σε ποσοστό 49%, ενώ το ποσοστό αυτό εκτινάσσεται στο 83% για τους μαθητές της 1ης Γυμνασίου.
Υψηλή είναι και η διείσδυση στη χρήση ηλεκτρονικών υπολογιστών καθώς και το επίπεδο χρήσης τους. Σχεδόν όλα τα παιδιά και οι έφηβοι της ηλικιακής ομάδας 10-15 ετών (ποσοστό 93%) χρησιμοποιεί ηλεκτρονικό υπολογιστή, τη στιγμή που το αντίστοιχο ποσοστό στο γενικό πληθυσμό ηλικίας 16-74 ετών ανέρχεται σε 39%.
Με το σπίτι να αποτελεί τον κυριότερο τόπο πρόσβασης στο Διαδίκτυο, τα παιδιά το χρησιμοποιούν κυρίως για λόγους διασκέδασης, επικοινωνίας και αναζήτησης πληροφοριών. Οι ηλεκτρονικές τους δεξιότητες έχουν αποκτηθεί κυρίως με άτυπη βοήθεια από συγγενείς και φίλους, αλλά και στο σχολείο.
Σε υψηλό επίπεδο κυμαίνεται και η διείσδυση στο Διαδίκτυο αφού η χρήση του κυμαίνεται σε πολύ υψηλότερο επίπεδο στην ηλικιακή ομάδα 10-15 ετών, σε σχέση με το γενικό πληθυσμό (73% στα παιδιά 10-15 ετών έναντι 30% στο γενικό πληθυσμό).
Όσον αφορά τις δεξιότητες ως προς τη χρήση του Διαδικτύου, η βασικότερη ενέργεια που πραγματοποιούν είναι η χρήση μιας μηχανής αναζήτησης για να βρουν πληροφορίες. Ένας στους τρεις στέλνει e-mail συνοδεία αρχείων, αλλά και μηνύματα σε chatrooms, newsgroups, ή σε online συναντήσεις.

ΠΗΓΗ :ΑΠΕ - ΜΠΕ

9 Οκτ 2008

Στην Ελλάδα λειτουργούν και ξένα σχολεία

Στις 130.000 ανέρχονται φέτος οι αλλοδαποί μαθητές στα δημοτικά, γυμνάσια και λύκεια στην Ελλάδα σε σύνολο 1.350.000 μαθητών.
Από αυτούς, περίπου 80.000 είναι Αλβανοί μαθητές. Για την εκπαίδευση των παιδιών των μεταναστών λειτουργούν σε ορισμένα σχολεία τάξεις ένταξης, προκειμένου να βοηθηθούν τα παιδιά στην εκμάθηση των ελληνικών, ενώ δεν υπάρχει καμία πρόβλεψη για τη διδασκαλία των μητρικών τους γλωσσών. Παράλληλα, λειτουργούν 26 σχολεία διαπολιτισμικής εκπαίδευσης, όπου τουλάχιστον το 45% των μαθητών είναι αλλοδαποί. Πάντως, όπως συμβαίνει και με τα παιδιά της ελληνικής ομογένειας, η εκπαίδευση μαθητών στη μητρική τους γλώσσα γίνεται κατά κανόνα με ευθύνη των αρχών της χώρας καταγωγής.
Στην Ελλάδα λειτουργούν ξένα σχολεία που είτε ακολουθούν το εκπαιδευτικό πρόγραμμα της χώρας τους είτε μεικτό είτε το ελληνικό. Έτσι, λειτουργούν αγγλόφωνα σχολεία, γερμανόφωνα, γαλλόφωνα, αλλά και ιαπωνικό, λιβυκό, ιταλικό, πολωνικό.

Δάσκαλοι από τύχη ή από ανάγκη

Έρευνα έδειξε ότι οι περισσότεροι πρωτοετείς φοιτητές στα παιδαγωγικά τμήματα βρέθηκαν εκεί επειδή δεν εισήχθησαν σε σχολή της επιλογής τους
Από υποψήφιοι μηχανικοί και γιατροί, δάσκαλοι στα δημόσια σχολεία! 'Οπως αποκαλύπτει έρευνα παρέδρου του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου, στα πολυδιαφημισμένα παιδαγωγικά τμήματα της χώρας σπουδάζουν σήμερα σε μεγάλα ποσοστά νέες και νέοι που δεν επιθυμούν να γίνουν εκπαιδευτικοί. Μάλιστα δηλώνουν ανοικτά ότι στόχος τους είναι να βρουν γρήγορα δουλειά και να μονιμοποιηθούν στο Δημόσιο.
Η «νέα γενιά» των φοιτητών των παιδαγωγικών τμημάτων αποτελείται από υποψήφιους γιατρούς και μηχανικούς που απογοητεύθηκαν επειδή δεν ...πέρασαν στις αντίστοιχες σχολές και απλώς γράφτηκαν σε ένα άλλο τμήμα της ανώτατης εκπαίδευσης της χώρας. Από τις απαντήσεις τους προκύπτει ότι απαξιώνουν το επάγγελμα του εκπαιδευτικού και θεωρούν ότι το επάγγελμα που διάλεξαν είναι χαμηλού κύρους. Στην πλειονότητά τους (το 60% του δείγματος) απαντούν ότι πιθανότατα δεν θα ασκήσουν το επάγγελμα του εκπαιδευτικού αλλά θα κάνουν μεταπτυχιακές σπουδές για να αλλάξουν επιστημονικό αντικείμενο. «Και η σύζυγος του πρωθυπουργού ξεκίνησε από τμήμα νηπιαγωγών» δηλώνει χαρακτηριστικά φοιτήτρια που ρωτήθηκε.
Η έρευνα έγινε από την πάρεδρο του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου και επίκουρη καθηγήτρια του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων κυρία Τασούλα Παμουκτσόγλου και τον υποψήφιο διδάκτορα κ. Κων. Στρατικόπουλο.
Ερωτήθηκαν 872 φοιτήτριες και φοιτητές παιδαγωγικών τμημάτων της χώρας που βρίσκονται στο πρώτο έτος των σπουδών τους και 541 σπουδάστριες και σπουδαστές αντίστοιχων τμημάτων των ΤΕΙ.
Όπως προκύπτει από τα συμπεράσματα της έρευνας:
Στην πλειονότητά τους οι πρωτοετείς φοιτητές των παιδαγωγικών τμημάτων στα πανεπιστήμια είναι αριστούχοι που επέλεξαν το επάγγελμα του δασκάλου επειδή δεν εισήχθησαν σε σχολή της επιλογής τους. Το 40,5 % των ερωτηθέντων είχε δηλώσει ως πρώτη επιλογή τα παιδαγωγικά τμήματα. Οι υπόλοιποι, υποψήφιοι με βαθμολογίες γύρω στο 19, είχαν δηλώσει ως πρώτη επιλογή τους την Ιατρική και τις Θετικές Επιστήμες. Στα ΤΕΙ μόνο το 25% είχε ως πρώτη προτίμηση το τμήμα στο οποίο τελικά ενεγράφη. Οι επιλογές ήταν πολυτεχνεία, στρατιωτικές σχολές, θετικές επιστήμες (Φυσικό και Χημικό τμήμα).
Στο ερώτημα γιατί επέλεξαν τελικά το τμήμα στο οποίο σπουδάζουν, μόνο το 3,5% απαντάει «για το κοινωνικό κύρος που προσφέρει» και μόνο το 5% για τις «δυνατότητες κοινωνικής ανέλιξης». Ενα 40% του δείγματος απαντάει ότι επέλεξε το τμήμα του «λόγω της επαγγελματικής αποκατάστασης που εξασφαλίζει». Το 32% επιλέγει την «αγάπη για τα παιδιά», το 24% τη «μόνιμη απασχόληση», το 17% την «προσφορά στο κοινωνικό σύνολο» και το 7% τις «χρηματικές απολαβές». Στα ΤΕΙ ένα 70% του δείγματος επιλέγει την απάντηση «λόγω της επαγγελματικής αποκατάστασης».
Στο ερώτημα αν θα παραμείνουν στο επάγγελμα του εκπαιδευτικού, ένα 68% των φοιτητριών και των φοιτητών των παιδαγωγικών τμημάτων απαντάει «όχι». Το ποσοστό αυτό είναι πολύ μικρότερο στα ΤΕΙ, όπου την απάντηση αυτή επιλέγει το 11,3% των ερωτηθέντων.

ΤΟ ΒΗΜΑ 9/10/2008
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ΜΑΡΝΥΠΑΠΑΜΑΤΘΑΙΟΥ
 

Free Visitor Counters
Vitamin Shoppe Coupon Codes