9 Οκτ 2008

Δάσκαλοι από τύχη ή από ανάγκη

Έρευνα έδειξε ότι οι περισσότεροι πρωτοετείς φοιτητές στα παιδαγωγικά τμήματα βρέθηκαν εκεί επειδή δεν εισήχθησαν σε σχολή της επιλογής τους
Από υποψήφιοι μηχανικοί και γιατροί, δάσκαλοι στα δημόσια σχολεία! 'Οπως αποκαλύπτει έρευνα παρέδρου του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου, στα πολυδιαφημισμένα παιδαγωγικά τμήματα της χώρας σπουδάζουν σήμερα σε μεγάλα ποσοστά νέες και νέοι που δεν επιθυμούν να γίνουν εκπαιδευτικοί. Μάλιστα δηλώνουν ανοικτά ότι στόχος τους είναι να βρουν γρήγορα δουλειά και να μονιμοποιηθούν στο Δημόσιο.
Η «νέα γενιά» των φοιτητών των παιδαγωγικών τμημάτων αποτελείται από υποψήφιους γιατρούς και μηχανικούς που απογοητεύθηκαν επειδή δεν ...πέρασαν στις αντίστοιχες σχολές και απλώς γράφτηκαν σε ένα άλλο τμήμα της ανώτατης εκπαίδευσης της χώρας. Από τις απαντήσεις τους προκύπτει ότι απαξιώνουν το επάγγελμα του εκπαιδευτικού και θεωρούν ότι το επάγγελμα που διάλεξαν είναι χαμηλού κύρους. Στην πλειονότητά τους (το 60% του δείγματος) απαντούν ότι πιθανότατα δεν θα ασκήσουν το επάγγελμα του εκπαιδευτικού αλλά θα κάνουν μεταπτυχιακές σπουδές για να αλλάξουν επιστημονικό αντικείμενο. «Και η σύζυγος του πρωθυπουργού ξεκίνησε από τμήμα νηπιαγωγών» δηλώνει χαρακτηριστικά φοιτήτρια που ρωτήθηκε.
Η έρευνα έγινε από την πάρεδρο του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου και επίκουρη καθηγήτρια του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων κυρία Τασούλα Παμουκτσόγλου και τον υποψήφιο διδάκτορα κ. Κων. Στρατικόπουλο.
Ερωτήθηκαν 872 φοιτήτριες και φοιτητές παιδαγωγικών τμημάτων της χώρας που βρίσκονται στο πρώτο έτος των σπουδών τους και 541 σπουδάστριες και σπουδαστές αντίστοιχων τμημάτων των ΤΕΙ.
Όπως προκύπτει από τα συμπεράσματα της έρευνας:
Στην πλειονότητά τους οι πρωτοετείς φοιτητές των παιδαγωγικών τμημάτων στα πανεπιστήμια είναι αριστούχοι που επέλεξαν το επάγγελμα του δασκάλου επειδή δεν εισήχθησαν σε σχολή της επιλογής τους. Το 40,5 % των ερωτηθέντων είχε δηλώσει ως πρώτη επιλογή τα παιδαγωγικά τμήματα. Οι υπόλοιποι, υποψήφιοι με βαθμολογίες γύρω στο 19, είχαν δηλώσει ως πρώτη επιλογή τους την Ιατρική και τις Θετικές Επιστήμες. Στα ΤΕΙ μόνο το 25% είχε ως πρώτη προτίμηση το τμήμα στο οποίο τελικά ενεγράφη. Οι επιλογές ήταν πολυτεχνεία, στρατιωτικές σχολές, θετικές επιστήμες (Φυσικό και Χημικό τμήμα).
Στο ερώτημα γιατί επέλεξαν τελικά το τμήμα στο οποίο σπουδάζουν, μόνο το 3,5% απαντάει «για το κοινωνικό κύρος που προσφέρει» και μόνο το 5% για τις «δυνατότητες κοινωνικής ανέλιξης». Ενα 40% του δείγματος απαντάει ότι επέλεξε το τμήμα του «λόγω της επαγγελματικής αποκατάστασης που εξασφαλίζει». Το 32% επιλέγει την «αγάπη για τα παιδιά», το 24% τη «μόνιμη απασχόληση», το 17% την «προσφορά στο κοινωνικό σύνολο» και το 7% τις «χρηματικές απολαβές». Στα ΤΕΙ ένα 70% του δείγματος επιλέγει την απάντηση «λόγω της επαγγελματικής αποκατάστασης».
Στο ερώτημα αν θα παραμείνουν στο επάγγελμα του εκπαιδευτικού, ένα 68% των φοιτητριών και των φοιτητών των παιδαγωγικών τμημάτων απαντάει «όχι». Το ποσοστό αυτό είναι πολύ μικρότερο στα ΤΕΙ, όπου την απάντηση αυτή επιλέγει το 11,3% των ερωτηθέντων.

ΤΟ ΒΗΜΑ 9/10/2008
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ΜΑΡΝΥΠΑΠΑΜΑΤΘΑΙΟΥ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

 

Free Visitor Counters
Vitamin Shoppe Coupon Codes