Τη στιγμή που χιλιάδες μαθητές των Δημόσιων Λυκείων δίνουν κάθε χρόνο τη μάχη για το απολυτήριο και την είσοδό τους στα ΑΕΙ και ΤΕΙ της χώρας, μέσω των Πανελλαδικών εξετάσεων, κάποιες εκατοντάδες άλλων μαθητών Ιδιωτικών Λυκείων, γόνοι των οικονομικά ισχυρών του τόπου, δίνουν τη δική τους μάχη για ένα άλλο απολυτήριο, το Διεθνές Απολυτήριο που τους δίνει το εισιτήριο για εγγραφή στα καλύτερα Πανεπιστήμια του εξωτερικού.
Το πρόγραμμα είναι διετές (Β' και Γ΄Λυκείου, αντίστοιχα), το παρέχουν φυσικά τα μεγάλα Ιδιωτικά σχολεία, και δεν έχει καμμία σχέση με το πρόγραμμα του Δημόσιου Λυκείου. Υπάρχουν 6 ομάδες μαθημάτων και ο μαθητής διαλέγει ένα μάθημα από την κάθε μια ομάδα. Παράλληλα, κάθε μάθημα χωρίζεται σε 2 επίπεδα εμβάθυνσης, βασικό και υψηλό. Οι σπουδές γίνονται φυσικά στα Αγγλικά, εκτός από τη μητρική γλώσσα και την Ελληνική Ιστορία.
Οι 6 ομάδες μαθημάτων περιλαμβάνουν: η 1η ομάδα: Μητρική γλώσσα, η 2η ομάδα: Ξένες γλώσσες, η 3η ομάδα:Κοινωνικές επιστήμες (Οικονομικά, Ιστορία,Κοινωνική-Πολιτισμική ανθρωπολογία, Φιλοσοφία, Ψυχολογία) η 4η ομάδα: Πειραματικές επιστήμες(Βιολογία, Φυσική, Χημεία) η 5η ομάδα: Μαθηματικά σε 3 επίπεδα εμβάθυνσης και τέλος η
6η ομάδα:Τέχνες, Μουσική, Πληροφορική, Αρχαία Ελληνικά.
Επίσης οι μαθητές διδάσκονται Θεωρία της Γνώσης, που έχει στόχο να συνδέσει όλα τα μαθήματα, ενώ κάνουν και διπλωματική εργασία (εκτεταμένο δοκίμιο) 4.000 λέξεων.
Τα μαθήματα είναι κοινά σε όλα τα Διεθνή Απολυτήρια του κόσμου και οι κεντρικές εξετάσεις γίνονται ταυτόχρονα, το Μάιο της δεύτερης χρονιάς, δηλαδή στη Γ΄Λυκείου, με θέματα που βγαίνουν από τα κεντρικά εξεταστικά γραφεία του Διεθνούς Απολυτηρίου, στο Κάρντιφ της Αγγλίας, και αφορούν την ύλη που διδάχθηκε και τα δυο χρόνια. Στην τελική βαθμολογία προσμετράται με ποσοστό 30-35% η σχολική επίδοση και με 65-70% η επίδοση στις εξετάσεις κατά τις οποίες τα μαθήματα βαθμολογούνται με άριστα το 7. Το Απολυτήριο εκδίδεται εφόσον ο μαθητής συγκεντρώσει τουλάχιστον 24 μονάδες (βάση), με άριστα το 42, που μπορεί να γίνει 45 , με 3 μονάδες "μπόνους" από τη διπλωματική εργασία.
Το αστείο της υπόθεσης είναι πως ενώ συμβαίνουν όλα αυτά, είμαστε υποχρεωμένοι να ακούμε κάθε τόσο τις γαλαζοπράσινες φανφάρες περί "ίσων ευκαιριών στην εκπαίδευση".
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου