31 Μαρ 2011

Οι Αλλαγές στο Λύκειο



Με στόχο να απαλειφθεί η αποστήθιση, να γίνει περιττό το Φροντιστήριο και να έχει χρόνο ο μαθητής και για άλλες δραστηριότητες, ανακοινώθηκαν από την υπουργό Παιδείας, οι βασικές αρχές του «νέου Λυκείου». Οι αλλαγές θα γίνουν σταδιακά με πρώτους τους μαθητές που θα πάνε στην Α΄ τάξη Λυκείου τον προσεχή Σεπτέμβριο να είναι οι πρώτοι που θα δοκιμάζουν τις νέες μεθόδους.

Α΄ Λυκείου

Στην Α'  τάξη Λυκείου οι μαθητές θα έχουν να αντιμετωπίσουν από το Σεπτέμβριο 7 υποχρεωτικά μαθήματα: Ελληνική Γλώσσα, Θρησκευτικά, Ιστορία, Μαθηματικά, Ξένη Γλώσσα, Φυσικές Επιστήμες, Φυσική Αγωγή. Επιλεγόμενο μάθημα, η «Ερευνητική Εργασία», που είναι η καινοτομία η οποία εισάγεται και διατρέχει και τις τρεις τάξεις του Λυκείου. Δηλαδή, οι μαθητές ομαδικά ή και ατομικά θα επιλέγουν ένα θέμα από τα «πακέτα» Τέχνη και Πολιτισμός, Περιβάλλον, Κοινωνικές-Ανθρωπιστικές Επιστήμες κλπ, και θα το αναπτύσσουν σε μορφή έρευνας, αντλώντας πληροφορίες από το Διαδίκτυο, από πηγές κ.ά. και θα συνθέτουν μία εργασία για την οποία θα βαθμολογούνται και μάλιστα μελετάται ο βαθμός αυτός να προσμετράται στη συνολική εικόνα του μαθητή στο τέλος του Λυκείου και ίσως θα παίζει ρόλο και στην εισαγωγή στα Πανεπιστήμια.

Β΄ Λυκείου
Στη Β΄  Λυκείου, θα έχουμε δύο κατευθύνσεις: Α και Β, δηλαδή Θετική και Θεωρητική. Τα υποχρεωτικά μαθήματα θα είναι: Νέα Ελληνικά, Φυσική Αγωγή, Ερευνητική Εργασία, Θρησκεία και Κόσμος, Αρχές Οικονομίας και Διοίκησης, Ιστορία, Μαθηματικά, Φυσική, Βιολογία ή Επιστήμη Υπολογιστών.
Στα επιλογής έχουμε: Εμβάθυνση στα Μαθηματικά, τη Φυσική, τη Χημεία, τη Βιολογία, την Επιστήμη Υπολογιστών. Αυτά τα μαθήματα αφορούν την κατεύθυνση Α, ενώ τη Β κατεύθυνση αφορούν τα εξής υποχρεωτικά μαθήματα: Νέα Ελληνικά, Φυσική Αγωγή, Ερευνητική Εργασία, Θρησκεία και Κόσμος, Αρχές Οικονομίας και Διοίκησης, Ιστορία, Μαθηματικά, Αρχές Φυσικών και Περιβαλλοντικών Επιστημών, Αρχαία Ελληνική Γλώσσα και Γραμματεία, Φιλοσοφία, ενώ επιλογής (επιλέγονται 2 μαθήματα): Εμβάθυνση στην Αρχαία Ελληνική Γλώσσα και Γραμματεία, Εμβάθυνση στην Ιστορία, Νεότερη Ευρωπαϊκή Λογοτεχνία, Λογική, Εφαρμογές Υπολογιστών, Ξένη Γλώσσα και Τέχνη και Πολιτισμός.
Το σύνολο των ωρών και για τις δύο κατευθύνσεις είναι 33.
Γ΄ Λυκείου
Στη Γ΄ τάξη Λυκείου προστίθεται μία ακόμη κατεύθυνση, η Οικονομική.
Τα μαθήματα ανά κατεύθυνση είναι:
Κατεύθυνση Α Υποχρεωτικά: Νέα Ελληνική Γλώσσα, Ερευνητική Εργασία, Ιστορία, Μαθηματικά, Φυσική, Χημεία, Βιολογία ή Επιστήμη Υπολογιστών, Φυσική Αγωγή και επιλογής με επιλεγόμενα 2 μαθήματα από τα: Εμβάθυνση στα Μαθηματικά, στη Φυσική, στη Βιολογία, στην Επιστήμη των Υπολογιστών, στη Χημεία, Θρησκεία και Κόσμος, Ξένη Γλώσσα.
Στην Κατεύθυνση ΑΒ που είναι η Οικονομική, τα υποχρεωτικά μαθήματα είναι: Νέα Ελληνική Γλώσσα, Ερευνητική Εργασία, Ιστορία, Μαθηματικά, Μικροοικονομική, Αρχές Οργάνωσης Διοίκησης Επιχειρήσεων, Εφαρμογές Πληροφορικής, Φυσική Αγωγή. 
Επιλεγόμενα (από τα οποία επιλέγονται δύο μαθήματα ) είναι τα εξής: Εμβάθυνση στα Μαθηματικά, στην Οικονομία, στην Κοινωνιολογία, στην Τεχνολογία και Ανάπτυξη, τη Θρησκεία και Κόσμος και την Ξένη Γλώσσα.
Στην Κατεύθυνση Β, την «ανθρωπιστική», τα υποχρεωτικά μαθήματα είναι: Νέα Ελληνική Γλώσσα, Ερευνητική Εργασία, Ιστορία, Αρχαία Ελληνική Γλώσσα, Κοινωνιολογία (Ιστορία της Τέχνης και του Πολιτισμού), Εισαγωγή στο Δίκαιο (Φιλοσοφία), Λατινικά, Φυσική Αγωγή και Επιλογής (επιλέγονται 2 μαθήματα από τα εξής): Εμβάθυνση στα Αρχαία Ελληνικά, Ιστορία, Κοινωνιολογία, Λατινικά, Θρησκεία και Κόσμος, Ξένη Γλώσσα.
Το σύνολο των ωρών είναι και στις τρεις κατευθύνσεις της Γ΄ τάξης Λυκείου 35 ώρες.
Να σημειωθεί ότι απαραίτητη προϋπόθεση για να πάρει κάποιος μαθητής το σχετικό μάθημα εμβάθυνσης είναι να έχει επιλέξει το αντίστοιχο υποχρεωτικό μάθημα.



ΠΗΓΗ: ΑΔΕΣΜΕΥΤΟΣ ΤΥΠΟΣ,  31/03/2011

28 Μαρ 2011

Προτείνει ολοήμερο ωράριο και πρόγραμμα διδασκαλίας το Παιδαγωγικό Ινστιτούτο


Ολοήμερο ωράριο και πρόγραμμα προτείνεται από το Παιδαγωγικό Ινστιτούτο στο Εθνικό Συμβούλιο Παιδείας, (ΕΣΥΠ), που θα συνεδριάσει μεθαύριο Τετάρτη 30-03-2011. Σύμφωνα με πληροφορίες, αναμένεται να προταθεί να αρχίζει το πρόγραμμα στα δημοτικά σχολεία στις 08:00 και να λήγει στις 15.00, και μέσα σε αυτό το διάστημα να συμπεριλαμβάνεται γεύμα και διαλείμματα. Στο γυμνάσιο από 08:00 ως 16.00. Οι πρόσθετες ώρες θα περιλαμβάνουν ξένες γλώσσες, εργασίες και θέματα από το περιβάλλον, τον πολιτισμό κλπ.
Μεταξύ των στόχων είναι να εργάζεται ουσιαστικά ο μαθητής μέσα στην τάξη, ενώ είναι ενδεχόμενο και να επιμηκυνθεί η διδακτική περίοδος, για παράδειγμα να υπάρχει ένα συνεχόμενο δίωρο, όπου εκτός από τη διδασκαλία θα περιλαμβάνει και εκπόνηση εργασιών κλπ. Προτείνεται ακόμη η δημιουργία ζωνών μαθησιακών-διδακτικών αντικειμένων που θα διδάσκονται σε ένα ή δύο χρόνια, αντί να διαχέεται η διδασκαλία τους σ΄όλη τη διάρκεια των ετών του σχολείου.
Προτείνεται επίσης να μη κλείνει το απόγευμα το σχολείο, αλλά να χρησιμοποιείται, ενδεχομένως από το δήμο, για εξωσχολικές δραστηριότητες, έτσι ώστε το σχολείο να ανοίξει μετατρεπόμενο σε ένα πραγματικά ζωντανό κύτταρο της κοινωνίας. Το Παιδαγωγικό Ινστιτούτο προτείνει και συγκεκριμένο ωράριο για κάθε μάθημα σε συνάρτηση με τα όσα ισχύουν στην Ευρώπη.
ΠΗΓΗ: http://www.newpost.gr

23 Μαρ 2011

Παχύσαρκα 4 στα 10 Ελληνόπουλα

Παχύσαρκα είναι τέσσερα στα δέκα παιδιά στην Ελλάδα. Από το 1997 έως το 2009, το ποσοστό των παιδιών με παχυσαρκία αυξήθηκε περισσότερο από 50%, ενώ η αερόβια αντοχή των μαθητών μειώθηκε την τελευταία δεκαετία περισσότερο από 5%. Το τελευταίο στοιχείο είναι ιδιαιτέρως ανησυχητικό, καθώς η μείωση αυτή αυξάνει τον κίνδυνο ανάπτυξης καρδιαγγειακών προβλημάτων περίπου κατά 150%. Επίσης, μόνο το ένα στα δύο παιδιά παίζει εκτός σπιτιού, έστω και λίγο κάθε μέρα. Εννέα στα δέκα παιδιά βλέπουν τηλεόραση ακόμη και σε καθημερινή βάση. 

Τα παραπάνω στοιχεία προκύπτουν από μελέτες που έγιναν στο πλαίσιο προγράμματος του υπουργείου Παιδείας με τίτλο «Αξιολόγηση Σωματικής Διάπλασης, Διατροφικών Συνηθειών και Σωματικής Δραστηριότητας». Την επιστημονική επιμέλεια του έργου έχει ο καθηγητής στο Τμήμα Επιστήμης Διαιτολογίας – Διατροφής του Χαροκοπείου Πανεπιστημίου κ. Λ. Συντώσης
«Η αδυναμία ρύθμισης του σωματικού βάρους συνδέεται συχνά με την κακή διατροφή και την έλλειψη σωματικής άσκησης. Η παχυσαρκία, όταν συνοδεύεται από χαμηλά επίπεδα σωματικής δραστηριότητας (άσκηση) και χαμηλή αερόβια αντοχή (φυσική κατάσταση) αποτελεί μεγάλη απειλή για την υγεία των παιδιών», επισημαίνει ο καθηγητής. 
Το πρόγραμμα εφαρμόστηκε στα δημοτικά σχολεία όλης της χώρας, σε δείγμα 867.000 μαθητών. Τα ευρήματα που προκύπτουν από την ανάλυση των στοιχείων έχουν ως ακολούθως: 
- Το ποσοστό των υπέρβαρων παιδιών τα τελευταία 13 έτη αυξήθηκε περίπου 30% (19,5% το 1997 και 26% το 2009) σε αστικές και αγροτικές περιοχές. 
- Το ποσοστό των παχύσαρκων παιδιών αυξήθηκε περισσότερο από 50% σε όλη τη χώρα (7,7% το 1997 και 11,8% το 2009). Το ποσοστό αυτό είναι ανάμεσα στα ψηλότερα στην Ευρώπη. 
- Σήμερα, περίπου τέσσερα στα δέκα ελληνόπουλα είναι υπέρβαρα ή παχύσαρκα. 
- Η αερόβια αντοχή (φυσική κατάσταση) των μαθητών Δημοτικού την τελευταία δεκαετία μειώθηκε περισσότερο από 5%. Η μείωση αυτή αυξάνει τον κίνδυνο για ανάπτυξη καρδιαγγειακών παθήσεων περίπου κατά 150%. 
- Μόνο το 45% των παιδιών παίζει εκτός σπιτιού, έστω και λίγο κάθε μέρα, ενώ το 90% αυτών βλέπει τηλεόραση συχνά κατά τη διάρκεια της εβδομάδας ή ακόμη και κάθε μέρα. 
- Μόνο το 72% των αγοριών και το 56% των κοριτσιών ακολουθούν τις διεθνείς συστάσεις για σωματική δραστηριότητα (60 λεπτά ημερησίως). 
- Οι διατροφικές συνήθειες των παιδιών, και ιδιαίτερα αυτών με μεγαλύτερο βάρος, βαθμολογούνται με πέντε με... άριστα το δέκα. 
Από την ανάλυση των στοιχείων προκύπτουν και δύο θετικά στοιχεία: 
- Από το 2004 και μετά το ποσοστό παχυσαρκίας έχει μείνει σταθερό (έχει σταματήσει να αυξάνεται). 
- Περισσότερο από το 90% των μαθητών, που πηγαίνουν σε Ολοήμερο Σχολείο, ακολουθούν τις διεθνείς συστάσεις για σωματική δραστηριότητα, δηλαδή γυμνάζονται καθημερινά τουλάχιστον επί μία ώρα.

ΠΗΓΗ: http://www.tovima.gr/

22 Μαρ 2011

Σταυροφόροι


Οι πολιτισμένοι.  Οι ανθρωπιστές. Οι φιλάνθρωποι.   Αν η Λιβύη  ήταν Ρουάντα θα σου λεγα  εγώ  τι θα έκαναν.   Αν  το υπέδαφος  δεν  είχε ούτε μισό λίτρο πετρελαίου και φυσικού  αερίου  θα σου λεγα εγώ που θα έγραφαν τον ιδρώτα, τις κραυγές  και  το αίμα εκατοντάδων χιλιάδων   ψυχών που  λιώνουν  κάτω από  την μπότα του  Καντάφι. Όλο  αυτό  το θέατρο  δημοκρατικής ευαισθησίας και  δυτικής φιλευσπλαχνίας    για  το money και  τον έλεγχο των πρώτων   υλών. 

 Ο παρανοϊκός  δικτάτορας  σ'  ένα  σημείο έχει δίκιο.  Ότι ένα  σενάριο  νεο-αποικιοκρατίας  εφαρμόζεται  στην  αραβική  περιοχή.  Με  πρόσχημα  την  καταπάτηση  των ανθρωπίνων  δικαιωμάτων εφορμούμε και  αρπάζουμε  τον πλούτο. Σαν  να μην  ήξεραν  Σαν  ο  κοντορεβυθούλης Νικολά  να  μην είχε επισκεφτεί  και   ασπαστεί τους πρίγκιπες και  τους δικτάτορες  της περιοχής.   Σα  να  μαθαίνουν  όλοι  αυτοί,   οι Γάλλοι, Άγγλοι και  Αμερικανοί,  όπως τα νήπια   δηλαδή, ότι  σε   Αίγυπτο και  Λιβύη έχουν εγκατασταθεί δεσποτικά καθεστώτα  τα  οποία προστατεύουν  την εξουσία   τους  με αμερικανικά,  γαλλικά και   βρετανικά όπλα. Σα να παριστάνουν   τις  παρθένες  με  την παρθενορραφή.  Σ  αγαπώ,  πρώτη   φορά  το κάνω  αυτό. Και το   χειρότερο εις τριπλούν. 
Το πρώτο, ότι Ταλιμπάν και Μπιν Λάντεν  ανάμεσα  στους υποκινητές  αυτών     των    δικαιολογημένων λαϊκών   εξεγέρσεων και αναταραχών. Οι χτεσινοί   εχθροί σημερινοί  σύμμαχοι και  κολλητοί. Καταλαβαίνετε  τι πρόκειται να συμβεί. 

 Το δεύτερο  ότι ο Καντάφι  δεν πρόκειται να  παραδώσει εύκολα  και  μέχρι να  τελειώσει,  αν  αυτό  συμβεί,  θα  τα  μετατρέψει όλα  σε  κρανίου  τόπο  με το σύνθημα  αποθανέτω μετά των αλλοφύλων.  

Και  το  τρίτο,   η πλήρης αποσταθεροποίηση    της   λεκάνης της  Μεσογείου  και της Αραβικής  χερσονήσου με ότι  αυτό  συνεπάγεται μια   τέτοια  προοπτική. 
 Από  την καταστροφή του   τουρισμού,  το λιγότερο  δηλαδή, μέχρι  την  πυρηνική εμπλοκή.  Απροσμέτρητη η  τυχοδιωκτική  παράνοια  του ιμπεριαλισμού. 
Μακάρι να  πέσω έξω. Όμως  φοβάμαι  τα  χειρότερα. Η  αχαλίνωτη επέλαση  των  Σταυροφόρων  δεν  θα   καταλήξει   σε Μεσαίωνα  αλλά σε ολική  καταστροφή!

ΠΗΓΗ:  Άρθρο του Δημήτρη Δανίκα στα "ΝΕΑ" , 22/03/2011

20 Μαρ 2011

Νέο Λύκειο με τέσσερις καινοτομίες


Με λιγότερη ύλη, νέα μαθήματα επιλογής, με δραστηριότητες για κοινωνικά και περιβαλλοντικά ζητήματα και καινοτομίες στη διδασκαλία και στον τρόπο αξιολόγησης των μαθητών -μία εξ αυτών είναι η προσθήκη της ερευνητικής εργασίας που θα μετρά για την εισαγωγή στα ΑΕΙ- η ηγεσία του υπουργείου Παιδείας θα επιχειρήσει να δώσει νέα πνοή στο Λύκειο, το οποίο έχει απαξιωθεί ως «εξεταστικός προθάλαμος της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης».
Σύμφωνα με πληροφορίες της «Κ», πρόθεση του υπουργείου είναι το σχέδιο του νέου λυκείου να παρουσιαστεί το αμέσως προσεχές διάστημα, ώστε οι καινοτομίες του να αποτελέσουν το θετικό αντίβαρο στις αντιδράσεις για τις συγχωνεύσεις σχολείων.
Οι αλλαγές θα αρχίσουν να εφαρμόζονται από τους μαθητές της Α΄ Λυκείου της επόμενης σχολικής χρονιάς 2011-2012. Η νέα δομή του Λυκείου θα οδηγήσει και σε καινούργιο σύστημα εισαγωγής στα ΑΕΙ, το οποίο θα έχει βασικά μαθήματα αλλά και επιλογής που θα κατευθύνουν τους υποψηφίους σε αντίστοιχους επιστημονικούς κλάδους. Βάρος θα έχει και η γνώμη των ΑΕΙ που θα καθορίζουν τα μαθήματα που απαιτούνται για την εισαγωγή σε κάθε σχολή και τους συντελεστές βαρύτητας κάθε μαθήματος. Στόχος είναι στο πλαίσιο της μείωσης του φόρτου των μαθητών να μειωθούν και τα μαθήματα των πανελλαδικών εξετάσεων, από έξι σήμερα, σε τέσσερα.
Το νέο σύστημα εξετάσεων για τα ΑΕΙ θα εφαρμοστεί πρώτη φορά στους υποψηφίους της χρονιάς 2013-2014. Ειδικότερα, προκρίνονται τέσσερις βασικές αλλαγές σε σχέση με τη σημερινή μορφή του Λυκείου:
1. Η μείωση της ύλης στα υποχρεωτικά μαθήματα, ώστε οι μαθητές να μαθαίνουν στο σχολείο τα βασικά και να έχουν τη δυνατότητα να ανατρέχουν σε άλλες πηγές για τα θέματα που τους ενδιαφέρουν.
2. Η χρήση του ψηφιακού εκπαιδευτικού περιεχομένου στη διδασκαλία των μαθημάτων.
3. Η ερευνητική εργασία που καθιερώνεται πιθανότατα τρεις ώρες εβδομαδιαίως. Οι μαθητές θα μάθουν να εκπονούν εργασίες στο πλαίσιο των μαθημάτων, η αξιολόγηση των οποίων θα συνυπολογίζεται στον τελικό βαθμό της τάξης και για την εισαγωγή στα ΑΕΙ.
4. Ατομικός φάκελος κάθε μαθητή, ο οποίος θα τον «συνοδεύει» από την Α΄ έως και τη Γ΄ Τάξη, θα δημιουργηθεί στο πλαίσιο του νέου τρόπου αξιολόγησης.
Ετσι, σύμφωνα με πληροφορίες της «Κ», μεταξύ των βασικών αλλαγών που προκρίθηκαν ανά τάξη είναι οι ακόλουθες:
- Στην Α΄ Λυκείου θα διατηρηθεί ο βασικός κορμός των σημερινών υποχρεωτικών μαθημάτων: Αρχαία, Νέα-Λογοτεχνία, Ιστορία, Μαθηματικά, Φυσική, Χημεία και Θρησκευτικά. Τα μαθήματα επιλογής θα προέρχονται από τους τομείς των ανθρωπιστικών επιστημών, ξένων γλωσσών, αρχαιογνωσίας και πολιτισμού. Επίσης, θα υπάρχουν ώρες για δραστηριότητες (π.χ. αγωγή υγείας, περιβάλλον) ως μαθήματα επιλογής.
- Στη Β΄ Λυκείου θα αρχίζουν οι μαθητές να προσανατολίζονται στους ευρύτερους επιστημονικούς τομείς με τους οποίους επιθυμούν να ασχοληθούν στην τριτοβάθμια εκπαίδευση. Θα υπάρχουν τα βασικά μαθήματα και ταυτόχρονα θα υπάρχουν και τα μαθήματα επιλογής για τα οποία οι μαθητές θα έχουν μεγάλη ευελιξία. Δηλαδή, δεν θα υπάρχουν «καλάθια» μαθημάτων που δεν θα επιτρέπουν στον μαθητή να κάνει συνδυασμούς επιλογής.
- Στη Γ΄ Λυκείου η εξειδίκευση των τελειοφοίτων θα είναι εντονότερη, καθώς θα επιλέγουν μαθήματα από τον κύκλο σπουδών, στον οποίο στοχεύουν να εισαχθούν στα ΑΕΙ. Βέβαια, θα διατηρηθούν τα βασικά μαθήματα, η βαρύτητα των οποίων για κάθε υποψήφιο θα εξαρτάται από τον κύκλο σπουδών που επέλεξε. Στον τελικό βαθμό-μόρια για την εισαγωγή στα ΑΕΙ θα μετρούν οι επιδόσεις των τάξεων, η ερευνητική εργασία και οι βαθμοί των πανελλαδικώς εξεταζομένων μαθημάτων.


ΠΗΓΗ: Η ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ, 20-03-2011

15 Μαρ 2011

"Ζει και βασιλεύει" η διαφθορά στην Ελλάδα


Από 150 - 15.000 ευρώ «κοστίζει» μια επέμβαση/εγχείρηση σε δημόσιο νοσοκομείο στον «τιμοκατάλογο της διαφθοράς» και το φακελάκι ενός γιατρού ξεκινά από 50 ευρώ και φθάνει τα 1.500 ευρώ. Από 300 - 15.000 «τιμώνται» το κλείσιμο και ο έλεγχος βιβλίων στην Εφορία και από 100 - 3.500 ευρώ η ρύθμιση χρεών. Μια οικοδομική άδεια ανέρχεται στον «τιμοκατάλογο διαφθοράς» των πολεοδομιών από 200 - 9.000 ευρώ και η επίσπευση των διαδικασιών από 250 έως 15.000 ευρώ. Τέλος, στις ιδιωτικές επιχειρήσεις υπηρεσιών υγείας το «φακελάκι» για επέμβαση/εγχείρηση κοστολογείται από 250 μέχρι 15.000 ευρώ και για επίσκεψη/εξέταση από 500 έως 6.000 ευρώ.
Η φετινή έρευνα της Διεθνούς Διαφάνειας Ελλάς δείχνει για πρώτη φορά αξιοσημείωτη μεταβολή στην έκταση της διαφθοράς, με τα ποσοστά των αναφερόμενων περιστατικών διαφθοράς να έχουν μειωθεί σε 10,4% (σε δημόσιο και ιδιωτικό τομέα ) το 2010, έναντι 13,4% το 2009 και το εκτιμώμενο μέγεθος της συνολικής διαφθοράς να εκτιμάται σε 632 εκατ. ευρώ το 2010, έναντι 787 εκατ. ευρώ το 2009. Όπως είπε ο πρόεδρος της Διεθνούς Διαφάνειας, Κώστας Μπακούρης, «η ευρύτερη οικονομική κρίση αναπόφευκτα κτυπά και το μέτωπο της μικρο-διαφθοράς. Τα μέτρα λιτότητας φαίνεται ότι επηρεάζουν και το φακελάκι!»
Η έρευνα που γίνεται ανελλιπώς από το 2007 και αναδεικνύει το μέγεθος της μικρο-διαφθοράς στη χώρα για πρώτη φορά φέτος δείχνει μειωμένη την ανοχή του κόσμου στη διαφθορά. Το 83% διαφωνεί με την άποψη ότι «αν είναι να κάνουμε τη δουλειά μας, τότε δεν πειράζουμε να δώσουμε και κανένα φακελάκι», έναντι 77% πέρυσι, που θεωρούσε ότι ο σκοπός δεν αγιάζει πάντα τα μέσα. Αντιστοίχως, αυξήθηκε κατά 2% το ποσοστό των ανθρώπων που διαφωνούν με την άποψη ότι «δεν χρειάζεται να υπακούμε στους νόμους, όταν δεν μας βλέπει κανένας» (88% φέτος έναντι 86% το 2008).
Επίσης, για πρώτη φορά το 96% διαφωνεί με την άποψη «εάν δεν βλάπτονται τα προσωπικά μου συμφέροντα, δεν θα με ενοχλούσαν οι μίζες ή τα φακελάκια, ακόμα κι αν γίνονταν μπροστά στα μάτια μου», έναντι 86% πριν από δύο χρόνια. Την ίδια στιγμή, το 49% πιστεύει ότι η Ελλάδα μπορεί/πρέπει να γίνει μια χώρα χωρίς διαφθορά και το 92% υποστηρίζει ότι υπάρχει πολλή διαφθορά στην ελληνική κοινωνία.
Ο δημόσιος τομέας αναδεικνύεται και πάλι σε «πρωταθλητή» της διαφθοράς, με 7,2% των νοικοκυριών να καταγράφει περιστατικό στο δημόσιο τομέα και το 4% στον ιδιωτικό τομέα. Τα αντίστοιχα ποσοστά πέρυσι ήταν 9,3% για το δημόσιο τομέα και 5,3% για τον ιδιωτικό τομέα.
Ως προς την κατάταξη των πλέον διεφθαρμένων υπηρεσιών, τα πρωτεία συνεχίζουν να κρατούν τα νοσοκομεία και ακολουθούν οι Εφορίες και οι Πολεοδομίες. Το 2010 οι Εφορίες ξεπέρασαν τις Πολεοδομίες σε διαφθορά, αφού αυξήθηκαν οι περαιώσεις, οι ρυθμίσεις οφειλών και προστίμων και ταυτόχρονα μειώθηκαν οι οικοδομικές άδειες και σε κυρίαρχη υπόθεση διαπραγμάτευσης αναδείχθηκαν οι νομιμοποιήσεις αυθαιρέτων και ημιυπαίθριων χώρων.
Στον ιδιωτικό τομέα πρωτοστατούν και πάλι οι υπηρεσίες υγείας και οι δικηγόροι, ενώ σημαντική μείωση περιστατικών διαφθοράς εντοπίζεται στον τραπεζικό τομέα -και πάλι λόγω των οικονομικών εξελίξεων.

13 Μαρ 2011

Ανυπακοή και Αντίσταση

..."Είμαστε καταδικασμένοι σε ελευθερία", επέμενε ο Ζαν-Πολ Σαρτρ. Δεν μπορεί, όμως, να υπάρξει ελευθερία και δημοκρατία όταν το νόμιμο δεν είναι και ηθικό. Όταν το δίκαιο του ισχυρού αποτελεί νόμο. Όταν η φτώχεια-η χειρότερη μορφή τρομοκρατίας- είναι αυτεξούσια επαναστατική δύναμη, διότι δεν θα έπρεπε να υπάρχει. Όταν το κοινωνικό περί δικαίου αίσθημα δοκιμάζεται και προκαλείται βάναυσα. Όταν η αποκρουστική μάσκα της εξουσίας ασύστολα βαφτίζει τη βία νόμο και τη "αντίστασή" μας έγκλημα. Όταν τα κοινωνικά δικαιώματα αντιμετωπίζονται σαν κόστος κι όχι αξία. Όταν η "ελευθερία" δεν μπορεί να περιορίζεται στην απλή κατ' έθος έκφραση ατομικής ψήφου. Όταν η υποτίμηση και ο βιασμός της ανθρώπινης νοημοσύνης γίνονται άθυρμα των κρατούντων και  μύρια τόσα "όταν" όσες και οι αιτίες ανυπακοής...
Δεν μπορείς να πάρεις το νόμο στα χέρια σου, υποστηρίζουν αυτοί που νομοθετούν και εξουσιάζουν. Ναι,  αν έτσι νομίζουν. Μπορείς, όμως, να πάρεις τη ζωή σου κι αυτό, σίγουρα, δεν μπορεί να σου το απαγορέψει κανείς...

Απόσπασμα από άρθρο του Χρίστου Στεργ. Μπελλέ, Συγγραφέα- Πανεπιστημιακού  στον "ΚΟΣΜΟ ΤΟΥ ΕΠΕΝΔΥΤΗ", Σάββατο 12-03-2011

6 Μαρ 2011

Πέθανε ο συνταξιδιώτης του Τσε, Αλμπέρτο Γκρανάδο


Ο Αλμπέρτο Γκρανάδο, ο άνθρωπος ο οποίος συντρόφεψε στα νεανικά ταξίδια του με μια μοτοσικλέτα, στις οροσειρές αλλά και τις πόλεις των Άνδεων, τον θρύλο της λαϊκής επανάστασης στην Κούβα αλλά και τη Λατινική Αμερική, Ερνέστο Τσε Γκεβάρα, άφησε την τελευταία του πνοή στην Κούβα το Σάββατο, σε ηλικία 88 ετών.
Όπως ανακοίνωσε το κρατικό κανάλι στην Αβάνα που μετάδωσε το θάνατό του, η στάχτη του θα διασκορπιστεί στην Αργεντινή, στη Βενεζουέλα και φυσικά στην Κούβα.
 Το ταξίδι τους, στη φτωχή και καταπιεσμένη ήπειρο της Λατινικής Αμερικής, ξεκίνησε το 1951, με μία γερασμένη βρετανική μοτοσικλέτα Ενφιλντ, την "Ποντερόζα", κατά πολλούς ήταν η αιτία που αφύπνισε το επαναστατικό ένστικτο αλλά και τη συμπόνια για τους κατατρεγμένους, του μεγάλου οραματιστή και επαναστάτη, που έγινε διαχρονικό σύμβολο του ουμανισμού και της αντίστασης σε κάθε μορφή καταπίεσης, του Ερνέστο "Τσε" Γκεβάρα.
 Η ταινία " Ημερολόγια Μοτοσικλέτας ", του βραζιλιάνου σκηνοθέτη Βάλτερ Σάλες, βασίστηκε πάνω στη νουβέλα του Γκρανάδο " Ταξιδεύοντας με τον "Τσε" Γκεβάρα:η δημιουργία μιας επανάστασης " και περιείχε αυθεντικά στοιχεία από το προσωπικό ημερολόγιο του Λατίνου επαναστάτη.
 Ο Γκρανάδο, που ήταν βιοχημικός, εγκαταστάθηκε στην Κούβα το 1961, μετά από πρόσκληση του παιδικού του φίλου και έμεινε για πάντα.

ΠΗΓΗ: ΚΥΡΙΑΚΑΤΙΚΗ ΕΛΕΥΘΕΡΟΤΥΠΙΑ 6/3/2011

5 Μαρ 2011

Οι διευθυντές, μάνατζερ και αξιολογητές


Μάνατζερ αλλά και αξιολογητές, που θα διοικούν με κριτήρια ιδιωτικού δικαίου, με αυξημένες αρμοδιότητες και προσόντα, είναι ο καινούργιος ρόλος που εισάγει για τους διευθυντές των Δημοτικών, Γυμνασίων και Λυκείων το υπουργείο Παιδείας στο νέο σχολείο που δημιουργεί.
Στο σχέδιο νόμου που έχει καταρτίσει το υπουργείο Παιδείας για την «αναδιοργάνωση των περιφερειακών υπηρεσιών της εκπαίδευσης», αποδυναμώνεται ο ρόλος του Συλλόγου Διδασκόντων, που είναι συλλογικό όργανο, και αρμοδιότητές του μεταφέρονται στο διευθυντή, που έχει πλέον αναβαθμισμένο και κυρίαρχο ρόλο.

Με το νέο νόμο, οι διευθυντές μεγάλων σχολικών μονάδων απαλλάσσονται πλήρως από τα διδακτικά τους καθήκοντα. Εχουν την πλήρη ευθύνη της ομαλής λειτουργίας του σχολείου, που περιλαμβάνει όλες τις υποχρεώσεις που έχουν σήμερα, ενώ επιπλέον αναλαμβάνουν τις εξής αρμοδιότητες:
**Μετέχουν στην αξιολόγηση του εκπαιδευτικού έργου και των εκπαιδευτικών του σχολείου και είναι υπεύθυνοι, σε συνεργασία με τα στελέχη Παιδαγωγικής Καθοδήγησης, για την κατάρτιση προγραμμάτων ενδοσχολικής επιμόρφωσης.
**Εχουν την ευθύνη για την οργάνωση των διαδικασιών αυτοαξιολόγησης της σχολικής μονάδας και για την εκπόνηση και υλοποίηση ολοκληρωμένων σχεδίων δράσης βελτίωσής της.
**Εχουν την αποκλειστική ευθύνη της ηλεκτρονικής ενημέρωσης των ατομικών υπηρεσιακών φακέλων των εκπαιδευτικών και των οικονομικών δεδομένων και των στοιχείων της αυτοαξιολόγησης.
**Είναι οι πειθαρχικοί προϊστάμενοι για το προσωπικό της σχολικής μονάδας και μπορούν να τους επιβάλουν έγγραφη επίπληξη, καθώς και την πειθαρχική ποινή του προστίμου μέχρι το ένα έκτο των μηνιαίων αποδοχών.
Παρά το γεγονός ότι στο εισηγητικό κείμενο «για την αναδιάρθρωση των περιφερειακών υπηρεσιών της εκπαίδευσης», το υπουργείο αναφέρει πως πρόθεσή του είναι «να καταστήσει τη σχολική μονάδα και τους εκπαιδευτικούς πρωταγωνιστές» και ότι στις κεντρικές του επιδιώξεις είναι «η ενίσχυση της αυτονομίας της σχολικής μονάδας και της δυνατότητάς της να προγραμματίζει, να οργανώνει, να υλοποιεί και να αξιολογεί το έργο της», στα άρθρα που ακολουθούν η εικόνα είναι διαφορετική.
Στο υφιστάμενο μοντέλο διοίκησης, ο διευθυντής της σχολικής μονάδας εισηγείται για όλα τα θέματα στο Σύλλογο Διδασκόντων (στον οποίο είναι και ο ίδιος μέλος με δικαίωμα ψήφου) και ο Σύλλογος αποφασίζει με πλειοψηφία. Η απόφαση καταγράφεται και συντάσσεται πρακτικό.
Ενώ λοιπόν στο άρθρο 3α του νέου νόμου, όπου περιγράφονται οι «Αρμοδιότητες του Συλλόγου Διδασκόντων», αναφέρεται ότι ο Σύλλογος Διδασκόντων αποτελεί συλλογικό όργανο χάραξης κατευθύνσεων για την καλύτερη εφαρμογή της εκπαιδευτικής πολιτικής και την καλύτερη λειτουργία του σχολείου, στο άρθρο 3β αναφέρεται:
«Ο Σύλλογος αξιοποιεί αποτελεσματικά τις χρονικές δυνατότητες που διατίθενται στη διακριτική ευχέρεια της σχολικής μονάδας από το εθνικό πλαίσιο αναλυτικού προγράμματος, σύμφωνα με τις ιδιαίτερες ανάγκες και τα χαρακτηριστικά του σχολείου, προτείνοντας στο διευθυντή εκπαιδευτικά προγράμματα, καινοτόμες δράσεις, δραστηριότητες κ.λπ.».
Δηλαδή ο ρόλος του υποβαθμίζεται αφού περιορίζεται στο να προτείνει. Ετσι, η ευθύνη μιας απόφασης ενός Συλλογικού Οργάνου, όπως είναι ο Σύλλογος Διδασκόντων, μεταφέρεται σε ατομικό επίπεδο, δηλαδή στην κρίση του διευθυντή.
Κατά τ' άλλα, ο Σύλλογος Διδασκόντων στο νέο νόμο:
**Διατηρεί την ευθύνη της επιλογής εκπαιδευτικού, διδακτικού και εποπτικού υλικού, στις περιπτώσεις και με τη διαδικασία που αυτό προβλέπεται.
**Προβαίνει σε προτάσεις για το είδος και τη μορφή της ενδοϋπηρεσιακής επιμόρφωσης του εκπαιδευτικού προσωπικού της σχολικής μονάδας.
**Εχει την ευθύνη, κατόπιν διαβούλευσης με όλη τη σχολική κοινότητα, για τη συμπλήρωση του «Κανονισμού λειτουργίας σχολικής μονάδας».
**Συνεδριάζει ύστερα από πρόσκληση του προέδρου του (πρόεδρος του Συλλόγου είναι ο διευθυντής του σχολείου) τακτικά, τουλάχιστον μία φορά πριν αρχίσουν τα μαθήματα, μία στο τέλος κάθε τριμήνου και εκτάκτως όταν το κρίνει σκόπιμο ο πρόεδρος ή το ζητήσει το ένα τρίτο των μελών του.
Αναβαθμισμένο ρόλο έχει όμως στο νέο νόμο και ο υποδιευθυντής, ο οποίος ορίζεται πρόεδρος στην «Επιτροπή Σχολικής Διαχείρισης», που δημιουργείται σε αντικατάσταση των σχολικών επιτροπών που έχουν καταργηθεί. Η επιτροπή αυτή, που θα έχει την ευθύνη των οικονομικών θεμάτων, είναι τριμελής. Τα άλλα δύο μέλη της είναι ένας από το Σύλλογο Διδασκόντων και ένας εκπρόσωπος του συλλόγου γονέων.
Μετά την εφαρμογή των νέων δεδομένων, είναι σαφές πως οι εκπαιδευτικοί που θα υποβάλουν αιτήσεις για διευθυντές σχολείων, το καλοκαίρι του 2011 (καθώς η θητεία των υπαρχόντων λήγει στις 31 Ιουλίου), θα πρέπει να έχουν αυξημένα παιδαγωγικά και διοικητικά προσόντα.
Το σχέδιο νόμου του υπουργείου Παιδείας περιλαμβάνει πλήρη αναδιάρθρωση των περιφερειακών υπηρεσιών της εκπαίδευσης καθώς, όπως αναφέρεται στο εισηγητικό κείμενο του υπουργείου, το υπάρχον σύστημα είναι συγκεντρωτικό και πολύπλοκο. *
ΠΗΓΗ: ΣΑΒΒΑΤΙΑΤΙΚΗ EΛΕΥΘΕΡΟΤΥΠΙΑ/ΚΕΙΜΕΝΟ: ΟΛΥΜΠΙΑ ΛΙΑΤΣΟΥ

1 Μαρ 2011

Το Δημόσιο θα πληρώσει το δάνειο του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών

Στις διατάξεις του νέου φορολογικού νομοσχεδίου περιλαμβάνεται και η αποπληρωμή από το Δημόσιο, του δανείου που είχε πάρει ο Οργανισμός του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών το 2007, αξίας 95 εκατ. ευρώ για να «ολοκληρώσει τις κτιριακές του εγκαταστάσεις», με εγγυητή το ελληνικό δημόσιο.
Το Ελληνικό Δημόσιο θα καταβάλει 2,65 εκατ. ευρώ για την εξυπηρέτηση δανείου του Οργανισμού Μεγάρου Μουσικής Αθηνών και αναλαμβάνει την απευθείας εξόφληση των δανείων που καταπίπτουν, καθώς χορηγήθηκαν με την εγγύησή του. Πρόκειται για δάνειο 25 χρόνων με εξαμηνιαίες δόσεις, αξίας 95 εκατ. ευρώ και περίοδος χάριτος έξι χρόνων για το κεφάλαιο.
Ο Οργανισμός Μεγάρου Μουσικής Αθηνών, όπως αναφέρει στην ιστοσελίδα του, είναι μη κερδοσκοπικός οργανισμός και διοικείται από συμβούλιο του οποίου τα μισά μέλη διορίζονται από το υπουργείο Πολιτισμού και Τουρισμού και τα άλλα μισά από τον Σύλλογο ''Οι Φίλοι της Μουσικής''.


ΠΗΓΗ: http://www.tvxs.gr

 

Free Visitor Counters
Vitamin Shoppe Coupon Codes