28 Φεβ 2010

Άννα Διαμαντοπούλου: Πρώτα αυτοαξιολόγηση των σχολικών μονάδων και μετά αξιολόγηση των εκπαιδευτικών



ΚΑΣΙΜΑΤΗΣ:Χίλια ή δύο χιλιάδες ευρώ δεν κάνουν διαφορά για έναν άνθρωπο με μεράκι. Κίνητρο για την επαγγελματική τους ανέλιξη θα υπάρξει ή θα εξακολουθήσουν οι καλοί να υφίστανται το βάρος των κακών;

ΔΙΑΜΑΝΤΟΠΟΥΛΟΥ: Εδώ είναι το μεγάλο πρόβλημα ολόκληρου του Δημοσίου: οι μηχανισμοί αξιολόγησης των καλύτερων. Οφείλεται, κυρίως, στον κομματισμό, που προκαλεί τον τρόμο των εκπαιδευτικών –εν πολλοίς δικαιολογημένο– ότι η αξιολόγηση θα τους κάνει έρμαια κομματικών σκοπιμοτήτων. Το πρώτο βήμα για να αποκατασταθεί η εμπιστοσύνη των εκπαιδευτικών στη διαδικασία αξιολόγησης είναι η αυτοαξιολόγηση των σχολείων βάσει προγράμματος με συγκεκριμένους και ποσοτικούς στόχους, οι οποίοι, στο τέλος της χρονιάς, θα ελέγχονται. Αφού λειτουργήσει αυτό, θα πάμε παρακάτω στην ατομική αξιολόγηση των εκπαιδευτικών. Στον νόμο που ετοιμάζουμε για την εξέλιξη των στελεχών, προβλέπουμε κριτήρια για την αντικειμενική κρίση των προϊσταμένων, χωρίς την ουσιαστική ανάμειξη του υπουργείου. Μη σας τα πω, όμως, προτού τα παρουσιάσω στο υπουργικό συμβούλιο».
ΑΠΟΣΠΑΣΜΑ ΑΠΟ ΤΗ ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΤΗΣ ΑΝΝΑ ΔΙΑΜΑΝΤΟΠΟΥΛΟΥ ΣΤΟΝ ΣΤΕΦΑΝΟ ΚΑΣΙΜΑΤΗ, ΣΤΗΝ ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ, 28-02-2010

ΔΙΚΟΜΜΑΤΙΚΗ ΣΥΝΑΙΝΕΣΗ ΣΤΗΝ ΟΛΜΕ ΓΙΑ ΤΗ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΕΠΙΛΟΓΗΣ ΣΤΕΛΕΧΩΝ

ΠΑΣΚ ΚΑΙ ΔΑΚΕ ΚΑΤΑΣΤΡΑΤΗΓΟΥΝ ΤΙΣ ΨΗΦΙΣΜΕΝΕΣ ΘΕΣΕΙΣ ΤΟΥ ΚΛΑΔΟΥ
Απαράδεκτες θέσεις υιοθέτησε το Δ.Σ. της ΟΛΜΕ, με τις ψήφους των μελών του που ανήκουν στην ΠΑΣΚΕ και τη ΔΑΚΕ, στη συζήτηση για τη διαμόρφωση των προτάσεων που θα καταθέσει  στο Υπουργείο Παιδείας για την επιλογή των στελεχών εκπαίδευσης.
Συγκεκριμένα, στη συνεδρίαση του Δ.Σ. της 25-2-2010, όπου συζητήθηκε το σχετικό θέμα, οι παραπάνω παρατάξεις  ψήφισαν πρόταση για δημιουργία Σχολής Στελεχών Εκπαίδευσης. Η πρόταση αυτή είναι σίγουρο πως θα οδηγήσει στη δημιουργία μιας συγκεκριμένης κλειστής κάστας στελεχών εκπαίδευσης, αφού προϋπόθεση για να συμμετάσχει  κάποιος στην επιλογή θα είναι η επιτυχής φοίτηση στη σχολή αυτή. Οι κίνδυνοι από την εφαρμογή αυτής της πρότασης είναι φανεροί, αν αναλογιστεί κανείς επιπλέον ότι στην ουσία εκχωρείται στο κυβερνών κάθε φορά κόμμα το αποκλειστικό δικαίωμα να ορίζει ποιοι και με ποιες διαδικασίες θα εγγράφονται  στη Σχολή Στελεχών, ποιο θα είναι το πρόγραμμα σπουδών, αλλά και ποιοι και με ποιες διαδικασίες θα αποφοιτούν ή δεν θα αποφοιτούν από τη Σχολή αυτή.
Μια τέτοια πρόταση έρχεται σαφώς σε αντίθεση με την εκφρασμένη θέση του κλάδου  μας για διαφανείς, δημοκρατικές, αντικειμενικές και αδιάβλητες διαδικασίες επιλογής, καθώς και με  τη πάγια θέση του κλάδου μας για στελέχη με θητεία, αφού στην πράξη θα οδηγήσει σε μόνιμα στελέχη.
Επίσης, σε μια εποχή στην οποία η εκπαιδευτική πολιτική επιβάλλει στα εκπαιδευτικά ιδρύματα να λειτουργούν στη λογική της αγοράς, είναι σίγουρο πως τόσο τα κριτήρια επιλογής όσο και η εκπαίδευση που θα παρέχεται στη σχολή αυτή θα είναι προσανατολισμένα στην αντίληψη του στελέχους-μάνατζερ.
Δεν έφτανε όμως μόνο αυτό.
ΠΑΣΚ και ΔΑΚΕ όχι μόνο δεν αποδέχτηκαν να συμπεριληφθεί στο σχετικό κείμενο η πρότασή μας για συμμετοχή του συλλόγου διδασκόντων στη διαδικασία της επιλογής διευθυντών σχολείων (με τη έκφραση της γνώμης τους για τους υποψήφιους), αλλά αφαίρεσαν από τη νέα τους πρόταση προς το Υπ. Παιδείας μία από τις ψηφισμένες προτάσεις της ΟΛΜΕ, αυτήν που αφορά την εκλογή των υποδιευθυντών από το σύλλογο διδασκόντων.  Αυτό όχι μόνο είναι πίσω από τις ψηφισμένες μέχρι τώρα θέσεις της Ομοσπονδίας μας αλλά και πίσω ακόμα και από αυτό που ισχύει σήμερα, ότι δηλ. ότι ο σύλλογος εκφράζει τη γνώμη του για τους υποψηφίους! 
Οι εκπρόσωποι των παρατάξεων αυτών αρνήθηκαν ακόμα και την πρότασή μας να τεθούν οι νέες αυτές προτάσεις της ΟΛΜΕ ως θέμα συζήτησης στις επόμενες Γενικές Συνελεύσεις των ΕΛΜΕ και να αποφασίσει η ΓΣ των προέδρων.
Τελικά, οι ηγεσίες των ΠΑΣΚ  και ΔΑΚΕ δείχνουν με την πρακτική τους πως δεν έχουν καθόλου εμπιστοσύνη στους συναδέλφους και στους συλλόγους διδασκόντων, πράγμα που το εξέφρασαν με την ψήφο τους. Αυτό που τελικά ενδιαφέρει, στην ουσία, τις δυο αυτές παρατάξεις είναι να επιλέγονται οι εκλεκτοί των κομματικών τους μηχανισμών, γι’ αυτό και δίνουν άφεση αμαρτιών και χειροκροτούν τις επιλογές που γίνονται κάθε φορά, ανάλογα με το αν είναι το κόμμα που υποστηρίζουν στην κυβέρνηση. Αυτή είναι, δυστυχώς, η αλήθεια, που τη «γνωρίζουν και οι πέτρες» στην εκπαίδευση.
 Καταγγέλουμε στον κλάδο αυτή την τακτική και θα επιμείνουμε να πάρουν άμεσα θέση για το θέμα αυτό οι Γενικές Συνελεύσεις.
ΕΛΕΝΗ ΖΩΓΡΑΦΑΚΗ
ΘΕΜΗΣ ΚΟΤΣΙΦΑΚΗΣ
μέλη του ΔΣ της ΟΛΜΕ
από τις Συνεργαζόμενες Εκπαιδευτικές Κινήσεις

14 Φεβ 2010

Νέοι κανόνες στις σχέσεις καθηγητών - μαθητών

Οι ραγδαίες εξελίξεις στην τεχνολογία σε συνδυασμό με την ανάγκη ενημέρωσης και εκσυγχρονισμού των κανόνων, που διέπουν τις σχέσεις εκπαιδευτικών - μαθητών, οδήγησαν το υπουργείο Παιδείας στην απόφαση να διοργανώσει σχετική ημερίδα με τη συνδρομή του Συνηγόρου του Παιδιού.
Αφορμή υπήρξε η απομάκρυνση από σχολείο του νομού Χανίων 14χρονης μαθήτριας, η οποία σε ένα γκρουπ του facebook καταφερόταν εναντίον καθηγήτριάς της. Επίσης, η 14χρονη είχε αναρτήσει στο Διαδίκτυο βίντεο με σκηνές από το μάθημα με την καθηγήτρια. Το βίντεο ελήφθη από κινητό.
Μετά τη δημοσιοποίηση του θέματος, δημιουργήθηκε γκρουπ στο facebook, όπου μαθητές από όλη τη χώρα εκφράζουν τη συμπαράστασή τους στη 14χρονη.
Το συνέδριο πρόκειται να οργανωθεί τον Μάρτιο, ενώ το υπουργείο Παιδείας προτίθεται να αξιοποιήσει τα συμπεράσματα του συνεδρίου για να εκσυγχρονίσει το πλαίσιο κανόνων που διέπουν τη συμπεριφορά των μαθητών στο σχολείο (π. χ. το είδος των παραπτωμάτων, οι ποινές κ. ά.).
Σήμερα εφαρμόζονται κανόνες που έχουν θεσμοθετηθεί το 1979, ενώ κατά το πρόσφατο παρελθόν έχουν ανακύψει θέματα, όπως η χρήση των κινητών τηλεφώνων στην τάξη, τα οποία δεν έχουν λυθεί αποτελεσματικά. Για παράδειγμα, υπάρχει απαγόρευση της χρήσης κινητών στο σχολείο, όμως η εφαρμογή του μέτρου αποτελεί σημείο τριβής μαθητών - εκπαιδευτικών.
Από την άλλη, σε πρόσφατη συζήτηση στο υπουργείο Παιδείας, στην οποία μετείχαν μαθητές και η ηγεσία του ΥΠΕΠΘ, οι μαθητές εστίασαν στην έλλειψη ολοκληρωμένου καταστατικού δικαιωμάτων και ευθυνών μέσα στο πλαίσιο λειτουργίας της σχολικής κοινότητας. «Η ανάγκη των νέων να εκφράζονται και να διατυπώνουν το συναίσθημά τους είναι όχι μόνον αυτονόητη, αλλά πρέπει και να ενθαρρύνονται να το κάνουν. Ολα αυτά όμως μέσα σε ένα πλαίσιο σεβασμού της προσωπικότητας και ομαλής λειτουργίας της σχολικής κοινότητας», ανέφερε χθεσινή ανακοίνωση του υπ. Παιδείας.

ΠΗΓΗ: Η ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ, 13-02-2010 

5 Φεβ 2010

18.000 αποσπασμένοι εκπαιδευτικοί!

Στις 18.000 ανέρχονται οι εκπαιδευτικοί που έχουν αποσπασθεί σε δημόσιες υπηρεσίες και βρίσκονται εκτός τάξης, αποκάλυψε σήμερα η υφυπουργός Παιδείας Εύη Χριστοφιλοπούλου.
Αναφερόμενη στα μέτρα για την οικονομία, η κ. Χριστοφιλοπούλου χαρακτήρισε το υπουργείο Παιδείας "ευνοημένο" και ανέφερε ότι ο πρωθυπουργός έχει δώσει 1 δις ευρώ, όπως είχε προεκλογικά δεσμευθεί.
Η υφυπουργός τόνισε ότι το υπουργείο σχεδιάζει και υλοποιεί με προτεραιότητα τον μαθητή και ξεκαθάρισε ότι άμεσο στόχο αποτελεί η εύρυθμη λειτουργιά του σχολείου προς την επίτευξη του οποίου απαιτείται «εξοικονόμηση πόρων και ορθολογική διαχείριση του ανθρώπινου δυναμικού».

4 Φεβ 2010

Με τεστ σε γλώσσα και ιστορία η απόκτηση της ελληνικής ιθαγένειας

Με την προϋπόθεση της επιτυχούς εξέτασης στην ελληνική γλώσσα, την πολιτική αγωγή και την ιστορία θα αποκτούν την ελληνική ιθαγένεια οι νόμιμοι μετανάστες που διαμένουν στη χώρα για διάστημα πέντε ετών, προβλέπει το νομοσχέδιο του υπουργείου Εσωτερικών που κατατέθηκε την Πέμπτη στη Βουλή. Τα παιδιά των νόμιμων μεταναστών θα μπορούν να παίρνουν την ελληνική ιθαγένεια, αφού θα έχουν παρακολουθήσει με επιτυχία επί έξι χρόνια μαθήματα σε ελληνικό σχολείο.
Ο υπουργός Εσωτερικών Γιάννης Ραγκούσης, παρουσιάζοντας τα βασικά σημεία του νομοσχεδίου, τόνισε πως αυτό αφορά μόνο τους νόμιμους μετανάστες που βρίσκονται στην Ελλάδα, δηλαδή εκείνους που νομιμοποιήθηκαν τα τελευταία είκοσι χρόνια με τελευταία διαδικασία αυτή του 2005-2007, όταν νομιμοποιήθηκαν 150.000 οικονομικοί μετανάστες, όσοι δηλαδή είχαν έρθει στην Ελλάδα έως την 1/1/2005.
Οι φόβοι που εκφράστηκαν από κάποιες πλευρές, ότι με αυτό το νομοσχέδιο θα νομιμοποιούνται και παράνομοι μετανάστες, είναι αβάσιμοι, τόνισε ο υπουργός.
Το νομοσχέδιο έχει τους εξής στόχους:
1) Τα παιδιά, που γεννιούνται στην Ελλάδα από γονείς οι οποίοι και οι δύο διαμένουν νόμιμα στην Ελλάδα πέντε τουλάχιστον χρόνια, παίρνουν αυτόματα την ελληνική ιθαγένεια.
2) Παιδιά νόμιμων μεταναστών που δεν έχουν γεννηθεί στην Ελλάδα, αλλά έχουν παρακολουθήσει με επιτυχία επί έξι χρόνια μαθήματα σε ελληνικό σχολείο, μπορούν και αυτά να πάρουν την ελληνική ιθαγένεια.
3) Όσον αφορά την απόκτηση ιθαγένειας με πολιτογράφηση, το νομοσχέδιο προβλέπει ότι για να μπορεί ο μετανάστης να υποβάλλει αίτηση για ιθαγένεια, θα πρέπει να έχει διαμείνει επί πέντε χρόνια στην Ελλάδα. Θα υπάρχει προθεσμία δύο ετών για την απάντηση της Πολιτείας.
Με το νομοσχέδιο θεσπίζονται ουσιαστικές προϋποθέσεις για την πολιτογράφηση, όπως να γνωρίζει ο μετανάστης επαρκώς την ελληνική γλώσσα, να έχει ενταχθεί ομαλά στην οικονομική και κοινωνική ζωή της χώρας και να έχει εξοικειωθεί πλήρως με τους θεσμούς του πολιτεύματος της Ελληνικής Δημοκρατίας.
Επίσης, προκειμένου να πολιτογραφηθεί, χρειάζεται τρεις συστατικές επιστολές Ελλήνων πολιτών, ενώ θα περνά και ειδικά τεστ γλώσσας, πολιτικής αγωγής και ιστορίας από επιτροπή πολιτογράφησης. Φυσικά, δεν προβλέπεται η απόδοση ιθαγένειας για όσους υπάρχουν τελεσίδικες καταδικαστικές αποφάσεις για σοβαρά εγκλήματα, όπως τρομοκρατία, ληστεία, οργανωμένα εγκλήματα, κ.λπ.
Εξάλλου, για πρώτη φορά θεσπίζεται το δικαίωμα ψήφου στις τοπικές εκλογές πρώτου βαθμού σε ομογενείς και μετανάστες που διαμένουν νόμιμα στη χώρα, εφόσον έχουν οριστικές άδειες διαμονής.
Οι μετανάστες θα μπορούν να εκλέγονται έως το αξίωμα του δημοτικού συμβούλου υπό την προϋπόθεση ότι μιλούν επαρκώς την ελληνική γλώσσα.
Από το υπουργείο Εσωτερικών υπολογίζεται ότι ο αριθμός όσων μπορούν να εγγραφούν στους εκλογικούς καταλόγους ανέρχεται σε 266.250 άτομα, που αντιστοιχεί στο 0,65% των εκλογέων.
ΠΗΓΗ: ΔΟΛ 04-02-2010

Υπό μελέτη βρίσκεται το ζήτημα της υποχρεωτικής διδασκαλίας του μαθήματος των Θρησκευτικών στα σχολεία.

Υπό μελέτη βρίσκεται το ζήτημα της υποχρεωτικής διδασκαλίας του μαθήματος των Θρησκευτικών στα σχολεία.
Η υπουργός Παιδείας, Άννα Διαμαντοπούλου, κατά τη διάρκεια της επίσκεψής της στην Κύπρο αναφέρθηκε στην ανάγκη αναμόρφωσης του εκπαιδευτικού συστήματος ενώ ερωτηθείσα εάν τα Θρησκευτικά θα πρέπει να γίνουν προαιρετικό μάθημα άφησε ανοιχτά όλα τα ενδεχόμενα.
«Υπάρχουν πολλές συζητήσεις που αφορούν τη δυνατότητα επιλογής για τα παιδιά τα οποία δεν θέλουν μάθημα με ομολογιακά και κατηχητικά χαρακτηριστικά, κυρίως για παιδιά από άλλα δόγματα», υπογράμμισε.

ΠΗΓΗ: ΗΜΕΡΗΣΙΑ, 04-02-2010

 

Free Visitor Counters
Vitamin Shoppe Coupon Codes