8 Δεκ 2010

Κάτω από τη βάση, παρά τη βελτίωση, η εκπαίδευση

Μεγάλη απόσταση έχει να διανύσει η Ελλάδα προκειμένου να φτάσει την πρωτοπόρα, στην εκπαίδευση, Φινλανδία. Παρά το γεγονός ότι οι επιδόσεις των 15χρονων μαθητών μας στον τελευταίο διαγωνισμό PISA του Oργανισμού Oικονομικής Συνεργασίας και Aνάπτυξης (OOΣA) παρουσιάζουν αισθητή βελτίωση σε βασικά γνωστικά αντικείμενα, όπως είναι τα Μαθηματικά, εν τούτοις η Ελλάδα εξακολουθεί να περιλαμβάνεται στην ομάδα των χωρών με τις χειρότερες επιδόσεις...

Βελτίωση
Σύμφωνα με τα αποτελέσματα του διαγωνισμού PISA του ΟΟΣΑ για το 2009, που ανακοινώθηκαν χθες, η εικόνα της Ελλάδας είναι καλύτερη σε σχέση με τα προηγούμενα χρόνια. Οι επιδόσεις των 15χρονων μαθητών είναι σημαντικά βελτιωμένες στα Μαθηματικά και ελαφρώς καλύτερες στην κατανόηση κειμένου, τομέα στον οποίο επικεντρώθηκε ο διαγωνισμός. Ομως, η κατάταξη της χώρας μας δεν αλλάζει, αφού εξακολουθεί να περιλαμβάνεται στην τρίτη ομάδα των χωρών του ΟΟΣΑ με επιδόσεις κάτω από τον μέσο όρο. Ειδικότερα, οι επιδόσεις των μαθητών κατέταξαν την Ελλάδα στις ακόλουθες θέσεις σε σύνολο 65 χωρών:
Μαθηματικά: Οι επιδόσεις παρουσίασαν σημαντική βελτίωση, φθάνοντας τους 466 βαθμούς από 459 βαθμούς το 2006 και 445 βαθμούς το 2003. Η Ελλάδα κατετάγη στην 39η θέση, με τη Ρωσία, την Κροατία και τη Λιθουανία να βρίσκονται στην ίδια βαθμολογική ομάδα.
Κατανόηση κειμένου: Ελαφρώς καλύτερες οι επιδόσεις των μαθητών, φέρνοντας την Ελλάδα στην 31η θέση με 483 βαθμούς. Το 2006 ήταν στην 36η θέση με 460 βαθμούς. Στην ίδια ομάδα βρίσκονται: Ιταλία, Λετονία, Ισπανία, Τσεχία, Σλοβακία.
Φυσικές Επιστήμες: Σε αυτόν τον τομέα οι επιδόσεις των μαθητών ήταν χειρότερες. Η Ελλάδα βρέθηκε στην 40ή θέση με 470 βαθμούς, ενώ το 2006 ήταν 38η με 473 βαθμούς. Στην ίδια βαθμολογική κλίμακα βρίσκεται η Ρωσία, το Ντουμπάι, το Λουξεμβούργο, η Αυστρία.
Πρωτιές 
Στην κορυφή της κατάταξης βρέθηκε για ακόμη μια φορά η Φινλανδία, αλλά και η Κορέα. Ακολουθούν το Χονγκ Κονγκ, η Σιγκαπούρη, ο Καναδάς, η Νέα Ζηλανδία και η Ιαπωνία. Ιδιαίτερα εντυπωσιάζουν οι επιδόσεις των μαθητών από τη Σαγκάη που αρίστευσαν αν και συμμετείχαν για πρώτη φορά στο διαγωνισμό.
«Μια πρώτη εκτίμηση είναι ότι φωτίζεται η ανάγκη αλλαγής σε κάποια σημεία των αναλυτικών μας προγραμμάτων και των σχολικών μας εγχειριδίων. Θα ήταν ενδιαφέρον πέρα από την ακαδημαϊκή γνώση, να εμπλουτιστούν με γνώσεις και δεξιότητες που είναι βασικές για τη μελλοντική ζωή των παιδιών μας ως πολίτες», τονίζει στην «Η» η εθνική συντονίστρια του προγράμματος PISA, καθηγήτρια στο ΕΑΠ, Βάσω Χατζηνικήτα.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

 

Free Visitor Counters
Vitamin Shoppe Coupon Codes