26 Αυγ 2010

Έξω οι βάσεις...

Eσπευσαν σε αφορισμούς ειδήμονες και μη για τη χαμηλή βαθμολογία με την οποία πολλοί υποψήφιοι εισήλθαν στις ανώτατες σχολές... Είναι ίσως θλιβερό να γράφεις για 2 και να μπαίνεις στο Πανεπιστήμιο, αλλά πιο θλιβερό είναι να υπάρχουν τόσοι πολλοί μαθητές που γράφουν για 2... ΟΙ πανεπιστημιακοί δάσκαλοι έχουν να αναφέρουν άπειρες περιπτώσεις παιδιών που μπήκαν με 18 και 19, αλλά η απόδοσή τους στο Πανεπιστήμιο είναι άκρως απογοητευτική και η συνολική τους κατάρτιση δραματικά ελλιπής. Προς τι λοιπόν αυτή η επιπόλαιη και ενίοτε αφελής προσέγγιση με γνώμονα τα νούμερα και μόνο, λες και τα νούμερα είναι στεγνά λογιστικά μεγέθη και όχι μυαλά που τα στέγνωσε η παπαγαλία και άρα η έλλειψη κριτικής σκέψης... Σε ένα τόσο κακό σχολείο όπως είναι τα τελευταία πολλά χρόνια το δημόσιο σχολείο, με ένα εκπαιδευτικό σύστημα που ευνουχίζει τη σκέψη και καταργεί την πραγματική Παιδεία τι ακριβώς υποδηλώνει αλήθεια μια τυπική βαθμολογία; Ποιος βεβαιώνει ότι τα παιδιά που γράφουν για 2 αξίζουν για 2 και τα παιδιά που έγραψαν 19 αξίζουν για 19; Αλλά και να το αξίζουν τι σημαίνει;;; Τι προσδιορίζουν τελικά οι βάσεις και προς τι η διαμάχη για τη βάση του 10;
Για τα παιδιά που ονειρεύονται και μετά απογοητεύονται το μέλλον είναι υποθηκευμένο από το παρόν τους ... Από τις στρεβλώσεις και τη στασιμότητα, από την απραξία και την απαξίωση, από τη στειρότητα και την ένδεια ιδεών και αναζητήσεων... Τα πάνσοφα ΜΜΕ όμως επιμένουν σε απωθητικά στερεότυπα δράσεων και συμπεριφορών και σε αυθαίρετες ταξινομήσεις μέτριων, άριστων και άχρηστων… Και το κοινωνικό πρότυπο επιμένει σε ξεπερασμένους διαχωρισμούς με λανθάνοντα ρατσισμό… Η Άρια φυλή των δικηγόρων ή των γιατρών ή των μηχανικών και οι πληβείοι της ιχθυοκαλλιέργειας… Λες και όποιος έχει μεράκι με την ιχθυοκαλλιέργεια είναι κατώτερος από έναν τσαρλατάνο γιατρό η έναν απαίδευτο νομικό…
Τι είναι επιτυχία λοιπόν και τι αποτυχία σε ένα σύστημα καθολικά στρεβλό; Γιατί χρειάζονται οι βάσεις τελικώς; Γιατί δεν έχουν όλοι δικαίωμα να συνεχίσουν στην εκπαίδευση και όποιος είναι άξιος να το αποδεικνύει στην πορεία;
Εκτός και αν η μονοπώληση της συζήτησης για τις βάσεις γίνεται σκοπίμως για να μη σκύψει κανείς στα πραγματικά προβλήματα της εκπαίδευσης και της αξιολόγησης. Για το πώς θα εξαλειφθούν οι αδικίες που δημιουργεί το σημερινό σύστημα τελικής αξιολόγησης ή για το πώς θα διαμορφωθούν κριτήρια έγκυρα και αξιόπιστα που θα αξιολογούν όλες τις διαφορετικές δεξιότητες των παιδιών. Αρκεί κάποιος να μπορεί να τις αντιληφθεί…


Συντάκτης: Κατερίνα Ακριβοπούλου
ΤΑΧΥΔΡΟΜΟΣ ΤΗΣ ΘΕΣΣΑΛΙΑΣ 26/08/2010

Δεν υπάρχουν σχόλια:

 

Free Visitor Counters
Vitamin Shoppe Coupon Codes