9 Φεβ 2009

Κοινή γραμμή των πρυτάνεων για εισαγωγικές εξετάσεις τον Ιούλιο

Σε κοινή γραμμή για “εξετάσεις τον Ιούλιο” καταλήγουν οι πρυτάνεις των Πανεπιστημίων, οι οποίοι στις 5 το απόγευμα περνούν το κατώφλι του υπουργείου Παιδείας, ενώ αύριο θα συναντηθούν με τον υπουργό και οι πρόεδροι των ΤΕΙ.

Οι πρυτάνεις, που είχαν την περασμένη εβδομάδα εκτενή συζήτηση για τη διαμόρφωση της εισήγησής τους σχετικά με το νέο σύστημα πρόσβασης στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση, ενόψει της 60ής Συνόδου τους, η οποία θα πραγματοποιηθεί στις 6 και 7 Μαρτίου στο Καρπενήσι, απορρίπτουν τόσο την ελεύθερη εισαγωγή στα Πανεπιστήμια όσο και την καθιέρωση προπαρασκευαστικού έτους. Προτείνουν την αποσύνδεση του Λυκείου από το σύστημα εισαγωγής σε Πανεπιστήμια και ΤΕΙ και τη διενέργεια εισαγωγικών εξετάσεων σε κεντρικό επίπεδο με ευθύνη του ΥΠΕΠΘ, κατά προτίμηση τον Ιούλιο, καθώς ο Σεπτέμβριος εκτιμάται ότι απέχει πολύ από την αποφοίτηση. Στις προτάσεις των πρυτάνεων -οι οποίες θα λάβουν την τελική μορφή τους σε συνάντηση που ορίστηκε για τις 25 Φεβρουαρίου- περιλαμβάνεται η εισαγωγή των υποψηφίων σε σχολές και όχι σε τμήματα και ο δραστικός περιορισμός των επιλογών που θα έχει κάθε υποψήφιος.

Ειδικότερα, οι πρυτάνεις εισηγούνται να δίνουν οι υποψήφιοι -μετά την αποφοίτησή τους από το Λύκειο- εξετάσεις σε 4 ή 5 μαθήματα, να εισάγονται σε σχολές, Ιατρικές, Νομικές, Φυσικομαθηματικές, Οικονομικές, Γεωπονικές κ.ο.κ. και βάσει των επιδόσεων του α΄ έτους να γίνεται ο διαχωρισμός τους σε τμήματα. Να ακολουθούν, δηλαδή, την Κτηνιατρική, την Οδοντιατρική, το Πολιτικό της Νομικής, το Φυσικό, το Χημικό κ.λ.π., ανάλογα με τη σχολή στην οποία έχουν εισαχθεί. Με το εν λόγω σύστημα, οι δηλώσεις με τις προτιμήσεις των υποψηφίων θα γίνονται πριν από τις εξετάσεις και θα είναι αυστηρά περιορισμένος ο αριθμός των επιλογών. Τα Πανεπιστήμια θα έχουν ενισχυμένο ρόλο στη διενέργεια των εξετάσεων, οι οποίες πάντως θα γίνονται σε κεντρικό επίπεδο, με ευθύνη του υπουργείου Παιδείας όπως συμβαίνει και σήμερα. Η ύλη των εξετάσεων θα διευρυνθεί και θα περιλαμβάνει τα διδασκόμενα και στις τρεις τάξεις του Λυκείου. Ο διαχωρισμός σε τμήματα μετά το τέλος του α΄ έτους θα έχει διπλό όφελος: από τη μια, θα είναι πιο ώριμος ο φοιτητής για να επιλέξει τον ακριβή τομέα τον οποίο επιθυμεί να ακολουθήσει και από την άλλη, δεν θα επαναπαύεται μόλις εισαχθεί στο Πανεπιστήμιο, δεν θα εφησυχάζει όπως συχνά συμβαίνει σήμερα αλλά θα βρίσκεται σε εγρήγορση, καθώς θα γνωρίζει πως ο αγώνας για την κατάκτηση μιας καλής θέσης συνεχίζεται.

Άρθρο της ΛΙΑΣ ΝΙΚΗΤΑΚΗ, ΑΠΟΓΕΥΜΑΤΙΝΗ 9/2/2008

Δεν υπάρχουν σχόλια:

 

Free Visitor Counters
Vitamin Shoppe Coupon Codes