29 Νοε 2010

Θύμα σεξουαλικής κακοποίησης ένα στα πέντε παιδιά στην Ευρώπη

Το Συμβούλιο της Ευρώπης αποφάσισε να ξεκινήσει μία εκστρατεία για την καταπολέμηση της σεξουαλικής κακοποίησης των παιδιών και την βελτίωση της διεθνούς συνεργασίας στην δίωξη των εγκληματιών, η οποία παρουσιάστηκε σήμερα στην Ρώμη.
"Στην Ευρώπη, ένα παιδί στα πέντε είναι θύμα σεξουαλικής κακοποίησης", δήλωσε η αναπληρώτρια γενική γραμματέας του Συμβουλίου της Ευρώπης, Μοντ ντε Μποέρ Μπουκίτσιο, κατά την διάρκεια παρουσίασης της εκστρατείας που έχει τίτλο "Ένα στα Πέντε".
"Κάθε ημέρα, τα παιδιά πέφτουν θύματα σεξουαλικής κακοποίησης, συχνά από ανθρώπους που εμπιστεύονται: τους γονείς, τους δασκάλους ή από άλλες μορφές εξουσίας" σημείωσε.
Στόχος της εκστρατείας είναι να διδάξει στα παιδιά ηλικίας 4 έως 7 ετών τα δικαιώματά τους στο να καθορίζουν τα όρια και να καταγγέλλουν την κακοποίηση. Αποτελείται από μία σειρά τηλεοπτικών σποτ, ένα παιδικό βιβλίο, αφίσες και μία ιστοσελίδα (http://www.onnetouchepasici.org).
Στο τηλεοπτικό σποτ με κινούμενα σχέδια, βλέπουμε ένα μεγάλο χέρι να χαϊδεύει το κεφάλι ενός παιδιού, το οποίο όμως αντιδρά με οργή όταν το χέρι προσπαθεί να το αγγίξει κάτω από τα εσώρουχά του. Ο στόχος είναι να μάθουν τα παιδιά τον κανόνα: "Εμείς δεν αγγίζουμε εδώ".  Για να δείτε το τηλεοπτικό σποτ  πατήστε εδώ.


ΠΗΓΗ: http://www.protothema.gr/

Εντός διμήνου καταργούνται 4.500 Δημοτικές Επιχειρήσεις και Ν.Π.Δ.Δ

Οδηγό για την κατάργηση περίπου 4.500 Νομικών Προσώπων Δημοσίου Δικαίου και Δημοτικών Επιχειρήσεων στους δήμους και την μεταφορά-μετάταξη περίπου 15.000 εργαζομένων έχει αρχίσει ήδη να καταρτίζει η ηγεσία του υπουργείου Εσωτερικών, έτσι ώστε να διευκολυνθούν οι σχετικές διαδικασίες.
Σύμφωνα με τον οδηγό, όλα τα δημοτικά συμβούλια πρέπει εντός διμήνου από την εγκατάστασή τους να πάρουν αποφάσεις για τη συγχώνευση ή και κατάργηση όλων των νομικών τους προσώπων. Ταυτόχρονα, προβλέπεται η ψήφιση οργανισμού εσωτερικής υπηρεσίας του νέου νομικού προσώπου που θα συσταθεί εντός τριών μηνών από την δημοσίευση της συγχώνευσης και η κατάταξη του μόνιμου προσωπικού σε αντίστοιχες θέσεις κατά κατηγορία και κλάδο ή σε προσωρινές προσωποπαγείς θέσεις.
Η ηγεσία του υπουργείου Εσωτερικών, προκειμένουν να υπάρξει ομαλή μετάβαση στο νέο καθεστώς, αναμένεται να προχωρήσει και στη συγκρότηση και λειτουργία Μονάδας Υποστήριξης για την εφαρμογή των ρυθμίσεων καθώς και στην πραγματοποίηση ημερίδων ενημέρωσης ανά Περιφέρεια. Για το σκοπό αυτό θα εκπονηθούν οδηγοί συγχώνευσης νομικών προσώπων και πρότυποι Οργανισμοί Εσωτερικών Υπηρεσιών, καθώς και οργανισμοί προσωπικού και οικονομικής διαχείρισης των κοινωφελών επιχειρήσεων.
Παράλληλα με την συγχώνευση, όπως αναφέρεται, θα δημιουργηθούν νομικά πρόσωπα με πολλαπλά θεματικά αντικείμενα, όπως πχ στην κοινωνική πολιτική και αλληλεγγύη όπου συνενώνονται σημερινά νομικά πρόσωπα με δραστηριότητες, ΚΑΠΗ, παιδικοί σταθμοί, βοήθεια στο σπίτι κλπ και στον τομέα πολιτισμού αθλητισμού όπου συνενώνονται πνευματικά κέντρα, εργαστήρια χορού, ωδεία, μουσικές σχολές αθλητικά κέντρα κλπ.


28 Νοε 2010

Δομικές αλλαγές σχεδιάζονται στην Παιδεία

Υπουργείο Παιδείας
Οι δομικές αλλαγές που σχεδιάζονται στην Παιδεία αναμένεται να στείλουν τη νέα σχολική χρονιά δεκάδες εκπαιδευτικούς σε άλλη θέση ή ακόμα και στην ανεργία. Σε όλη τη χώρα θα καταργηθούν 295 γραφεία πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης. 
Επίσης, προβλέπεται η συγχώνευση ή η κατάργηση περισσότερων από 300 ολιγοθέσιων σχολείων της ηπειρωτικής Ελλάδας. Στο μισό θα κοπούν οι γενικές διευθύνσεις του υπουργείου και από 40 θα μείνουν 20. Τέλος, συγχωνεύονται ο Οργανισμός Επιμόρφωσης Εκπαιδευτικών και το Κέντρο Εκπαιδευτικής Έρευνας με το Παιδαγωγικό Ινστιτούτο.

ΠΗΓΗ: NewsIt

Έλλειψη στόχων και λογοδοσίας


Άρθρο της Βάσως  Κιντή, αναπληρώτριας καθηγήτριας Φιλοσοφίας στο Πανεπιστήμιο Αθηνών.


Ο νεποτισμός στα πανεπιστήμια είναι μια ακόμη έκφραση του βασικού τους προβλήματος που είναι, κατά τη γνώμη μου, η έλλειψη στόχων (εκπαιδευτικών και ερευνητικών) και η συνεπαγόμενη έλλειψη λογοδοσίας. Οταν υπάρχουν στόχοι οι οποίοι αποτιμώνται, τότε κάθε ενέργεια αξιολογείται με κριτήριο το κατά πόσον συμβάλλει στην επίτευξη των στόχων αυτών. Στα ελληνικά πανεπιστήμια δεν τίθενται στόχοι, ούτε από την πολιτεία ούτε από την ακαδημαϊκή κοινότητα. Για την ελληνική κοινωνία και πολιτεία τα πανεπιστήμια είναι οι χώροι όπου σημαντικός αριθμός νέων ανθρώπων αποκτούν τα τυπικά προσόντα για να επιστρέψουν έπειτα από ένα (αόριστο) διάστημα στην αγορά (με την ευρεία έννοια), ενώ η ακαδημαϊκή κοινότητα δεν μπορεί από τη συγκρότησή της να θέσει στρατηγικούς στόχους. Η διοίκησή της δεν εκλέγεται με βάση τις διοικητικές ικανότητες των ατόμων που την αποτελούν ούτε θα μπορούσε να έχει πρόγραμμα που θα υπερέβαινε τη διάρκεια μιας θητείας. Αυτό που έχουμε στα πανεπιστήμια είναι η διαχείριση της δεδομένης κατάστασης προς όφελος τελικά αυτών που ασκούν εξουσία στα ιδρύματα. Οσα καλά συμβαίνουν στα πανεπιστήμια και ξεχωρίζουν από την πεπατημένη οφείλονται στο μεράκι, στις ικανότητες και στο ήθος ορισμένων μελών του διδακτικού προσωπικού που καταφέρνουν να δημιουργήσουν τον χώρο για να ανθήσουν εκεί η διδασκαλία και η έρευνα. 
Ο νεποτισμός είναι σύμπτωμα της απουσίας κάθε έννοιας λογοδοσίας από τα ΑΕΙ. Καθηγητές που αποκτούν ισχύ με διαφόρους τρόπους, συνήθως όχι ακαδημαϊκούς, μπορούν να επιλέγουν φωτογραφικά, ακόμη και εφευρίσκοντας, το αντικείμενο των υπό προκήρυξη θέσεων και να το επιβάλλουν νομιμότατα, στο Τμήμα, στη Σχολή και στο Ιδρυμα χωρίς να δίνουν λογαριασμό σε κανέναν. Στη συνέχεια οι ίδιοι άνθρωποι μπορούν, πάλι νομότυπα, να συγκροτήσουν τα εκλεκτορικά σώματα και τις εισηγητικές επιτροπές της αρεσκείας τους, να αποθαρρύνουν ανεπιθύμητους υποψηφίους, να εκβιάσουν ρητά ή σιωπηρά την ψήφο χαμηλόβαθμων καθηγητών, να υποσχεθούν ανταποδοτικά οφέλη σε αντίπαλα κέντρα εξουσίας, ώστε οι θέσεις να καταληφθούν τελικά από τους συγγενείς, τους προστατευομένους ή τους υποτελείς. 
Ποιος είναι ο τρόπος να καταπολεμηθεί αυτή η νοσηρή κατάσταση; Δεν είναι να απαγορεύουμε στους συγγενείς των πανεπιστημιακών να καταλαμβάνουν ακαδημαϊκές θέσεις. Αυτό θα ήταν άδικο. Δεν είναι να αναθέσουμε σε υπαλλήλους του υπουργείου Παιδείας, όπως συνέβαινε παλαιά, να παρεμβαίνουν στο πώς περιγράφονται τα αντικείμενα. Ούτε αποτελεί λύση να ενισχύσουμε τον τυπικό νομικό έλεγχο που ασχολείται με το πότε εστάλησαν οι επιστολές στους εκλέκτορες και τι ακριβώς γράφτηκε στα πρακτικά. 
Η λύση θα έρθει αν δρομολογηθούν μηχανισμοί λογοδοσίας, τόσο εντός όσο και εκτός πανεπιστημίου. Εντός, τα ελληνικά πανεπιστήμια πρέπει να αποκτήσουν ισχυρή διοίκηση η οποία θα διαθέτει ανεξαρτησία από αυτούς που διοικεί και η οποία θα μπορεί να θέτει μακροχρόνιους στόχους. Μια τέτοια διοίκηση με ακαδημαϊκή κρίση θα μπορεί να παρεμβαίνει επί της ουσίας, και όχι επί των τύπων, αξιολογώντας με βάση τους στόχους που έχουν τεθεί. Θα μπορεί να αναπέμπει θέσεις σε ανυπόστατα αντικείμενα ή αντικείμενα για τα οποία ήδη υπάρχει διδακτικό προσωπικό, να υποστηρίζει θέσεις σε κλάδους που θέλει να αναπτύξει, να ακυρώνει εκλογές αν δεν ικανοποιούνται οι ακαδημαϊκές προδιαγραφές, να διαλύει κέντρα διαπλοκής, να προσλαμβάνει, σε εξαιρετικές περιπτώσεις, ακόμη και συγγενείς όταν αυτό προάγει τους στόχους. Αλλά και η διοίκηση θα πρέπει να λογοδοτεί δημοσίως. Εκτός πανεπιστημίων, η πολιτεία θα πρέπει να ελέγχει τι μαθαίνουν οι φοιτητές όταν αποφοιτούν (και δεν θα μαθαίνουν πολλά, αν έχουν άχρηστους δασκάλους), τι έρευνα παράγεται, τι επίδραση έχει το Πανεπιστήμιο στην κοινωνία. Θα πρέπει και η πολιτεία να έχει στόχους τους οποίους να αποτιμά και ανάλογα να ενισχύει ή όχι. Πρέπει, επιτέλους, να ασχοληθούμε στα ελληνικά πανεπιστήμια με το περιεχόμενο και όχι με τους τύπους (είτε αυτοί είναι οι αδιάβλητες αλλά άθλιες εισαγωγικές εξετάσεις είτε το πλήθος ανούσιων δημοσιεύσεων που μετρούνται χωρίς να διαβάζονται είτε η προσχηματική τήρηση των κανονισμών). Μόνο τότε θα έχει ο νεποτισμός κόστος και θα μπορεί να καταπολεμηθεί. Μόνο τότε δεν θα μπορούν ορισμένοι να λυμαίνονται ασύδοτα τους θεσμούς και τις επενδύσεις της ελληνικής κοινωνίας, πνίγοντας κάθε άξια προσπάθεια. 


ΠΗΓΗ: ΤΟ ΒΗΜΑ 28//11/2010

22 Νοε 2010

Υπουργείο Παιδείας: Αποσπάσεις εκπαιδευτικών με νέο πλαίσιο

Θα καθορίζονται κοινωνικά και αξιοκρατικά κριτήρια, ενώ τα προσόντα που θα ζητούνται θα συνδέονται με τη θέση απόσπασης. Απλοποιείται η συνυπηρέτηση συζύγων. Μελετάται οι αποσπάσεις από σχολείο σε σχολείο να είναι διετούς διάρκειας 

Τέλος στο ασαφές πλαίσιο για τις αποσπάσεις των εκπαιδευτικών βάζει το υπουργείο Παιδείας, καθώς ετοιμάζεται νομοθετική πρωτοβουλία, στην οποία θα καθορίζονται κοινωνικά και αξιοκρατικά κριτήρια, ενώ τα προσόντα που θα ζητούνται θα συνδέονται με τη θέση απόσπασης.
Την ίδια στιγμή απλοποιείται η συνυπηρέτηση των συζύγων εκπαιδευτικών, προκειμένου να μπορούν να διδάσκουν στην ίδια πόλη και να μη διατηρούν δύο σπίτια. Σύμφωνα με πληροφορίες, μάλιστα, μελετάται από το υπουργείο Παιδείας να διαρκεί η απόσπαση από σχολείο σε σχολείο για δύο χρόνια και όχι ένα, όπως ισχύει μέχρι σήμερα.
Μιλώντας στο «Εθνος» η υφυπουργός Παιδείας, Εύη Χριστοφιλοπούλου, υπογράμμισε πως θα πρέπει να υπάρχει διαφάνεια σε ό,τι αφορά τα κριτήρια με τα οποία θα γίνονται οι αποσπάσεις. «Επεξεργαζόμαστε σχέδιο ώστε να ενταχθούν κοινωνικά και αξιοκρατικά κριτήρια για τις αποσπάσεις, ενώ προωθούμε τη συνυπηρέτηση συζύγων εκπαιδευτικών», τόνισε η κ. Χριστοφιλοπούλου. Μάλιστα προσέθεσε ότι θα δοθούν κίνητρα με τη μορφή συγκεκριμένων μορίων για αποσπάσεις σε δυσπρόσιτα σχολεία αλλά και σε υπηρεσίες όπου υπάρχει ανάγκη για εξειδικευμένο προσωπικό.
Απόρροια αυτών των αλλαγών είναι η εξοικονόμηση προσωπικού και η απόσπαση των εκπαιδευτικών με τα ανάλογα προσόντα στη σωστή θέση. «Θα υπάρχει εφεξής σύνδεση των κριτηρίων που ζητούνται με τη θέση απόσπασης», σημείωσε χαρακτηριστικά.
Ως εκ τούτου, θα συνεκτιμώνται μεταπτυχιακές σπουδές, εκπαιδευτική εμπειρία σε συγκεκριμένες θέσεις αλλά και κοινωνικά κριτήρια, όπως πολύτεκνοι εκπαιδευτικοί.
Διαφάνεια
Με τις αλλαγές που προωθούνται επιχειρείται να υπάρχει μεγαλύτερη διαφάνεια στις αποσπάσεις, σαφή κριτήρια που να μην επιδέχονται αμφισβήτηση και, βέβαια, εξοικονόμηση προσωπικού. Αποτελεί κοινό μυστικό, άλλωστε, ότι πολλές αποσπάσεις πραγματοποιούνται με ασαφή κριτήρια που θέτουν οι αρμόδιοι κάθε φορά, ενώ δεν είναι λίγες οι φορές που εισάγονται ρουσφετολογικά κριτήρια, για να εξυπηρετηθούν «ημέτεροι». Αλλαγή στο πλαίσιο των αποσπάσεων ζητούν, άλλωστε, και οι εκπαιδευτικές ομοσπονδίες, γεγονός που εν μέρει απλοποιεί τις μεταρρυθμιστικές διαδικασίες.
Οι τέσσερις άξονες, στους οποίους αναμένεται να κινηθεί το υπουργείο Παιδείας στο θέμα των αποσπάσεων και οι οποίες θα εφαρμοστούν από το νέο σχολικό έτος, είναι οι εξής:
θεσπίζονται κοινωνικά και αξιοκρατικά κριτήρια για τις αποσπάσεις,
τα κριτήρια και τα προσόντα θα συνδέονται με τη θέση στην οποία θα αποσπάται ο εκπαιδευτικός (θα συνεκτιμώνται σχετικές μεταπτυχιακές σπουδές, εκπαιδευτική εμπειρία κ.ά.),
προωθείται η συνυπηρέτηση των συζύγων εκπαιδευτικών
υπάρχουν σκέψεις οι αποσπάσεις που αφορούν από σχολείο σε σχολείο να είναι διετούς διάρκειας.
Αναδιάρθρωση
Συγχωνεύσεις και σε οργανισμούς
Ο «Καλλικράτης στην Παιδεία» δεν σταματάει στα πανεπιστημιακά και τεχνολογικά ιδρύματα, αφού επεκτείνεται με ταχύτατους ρυθμούς σε εποπτευόμενους οργανισμούς του υπουργείου Παιδείας καθώς και στις υπηρεσίες εκπαίδευσης.
Η πρώτη απόφαση που έχει «κλειδώσει» αφορά τη συγχώνευση του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου με τον Οργανισμό Επιμόρφωσης και Κατάρτισης και το Κέντρο Εκπαιδευτικών Ερευνών. Ανάλογες περιπτώσεις συγχωνεύσεων οργανισμών μελετώνται και θα ανακοινωθούν σύντομα. Πρόκειται για αποφάσεις που εξοικονομήσουν κονδύλια, αλλά θα έχουν και άλλες θετικές προεκτάσεις.
Ταυτόχρονα, αναδιαρθρώνονται οι υπηρεσίες εκπαίδευσης, όπως γραφεία και διευθύνσεις, με στόχο να υπάρχει καλύτερος συντονισμός σε κάθε περιφέρεια και να λαμβάνονται ταχύτερα οι αποφάσεις που χρειάζονται ανά περίπτωση.
ΜΙΧΑΛΗΣ ΝΙΒΟΛΙΑΝΙΤΗΣ
ΕΘΝΟΣ, 22/11/2010
 

Free Visitor Counters
Vitamin Shoppe Coupon Codes