16 Σεπ 2012

Με αφορμή την έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς


Ο κατάλληλος εκπαιδευτικός 
* Αγαπά την εργασία του
 *Έχει ικανότητα επικοινωνίας με τους μαθητές του
 * Έχει ικανότητα να περνάει θετικά μηνύματα 
* Προωθεί εκπαιδευτικές πρωτοβουλίες και καινοτομίες στην τάξη 
* Μπορεί να εντοπίσει παιδιά που διαφέρουν από τον μέσο όρο 
* Διατηρεί καλές σχέσεις με τους γονείς των μαθητών του 
* Έχει δυνατότητα επέκτασης της οικογένειας στο σχολείο
 * Μπορεί να λειτουργεί ως θετικό πρότυπο για τους μαθητές του 

Ο ακατάλληλος εκπαιδευτικός 
* Βλέπει διεκπεραιωτικά την εργασία του 
* Δεν έχει συναισθηματική επαφή με τους μαθητές του 
* Αγνοεί τους κανόνες συμπεριφοράς (π.χ., μιλάει στο κινητό του ή καπνίζει μέσα στη σχολική τάξη)
* Αποδέχεται τη φασαρία στην τάξη του και αδιαφορεί γι΄ αυτήν 
* Αδιαφορεί για τα συναισθήματα των μαθητών του 
* Δεν περνάει σωστά παιδαγωγικά μηνύματα στα παιδιά 
* Βλέπει μαθητές να εκδηλώνουν αντικοινωνική συμπεριφορά ή να έχουν προβλήματα και αδιαφορεί 
* Επιτρέπει σε παιδιά να αποκλείουν ή να παρενοχλούν συμμαθητές τους

*Από την κ. Αλεξάνδρα Καπάτου, Ψυχολόγο-Παιδοψυχολόγο.

9 Σεπ 2012

Μάθε παιδί μου, Ηθική


Τέλος η Αγωγή του Πολίτη για τους γάλλους μαθητές, καθώς τη θέση της παίρνει η Κοσμική Ηθική. Από το επόμενο σχολικό έτος στην εβδομαδιαία διδακτέα ύλη των γάλλων μαθητών, από την πρώτη τάξη του δημοτικού έως και την τελευταία του λυκείου, θα συμπεριλαμβάνεται το μάθημα της Ηθικής. Ανακοινώνοντας την απόφασή του για την εισαγωγή του συγκεκριμένου μαθήματος, διά μέσου μιας συνέντευξης στην εφημερίδα «Ζουρνάλ ντε Ντιμάνς», ο Γάλλος υπουργός Παιδείας Βινσέντ Πεγιόν δήλωσε ότι για τον ίδιο «η κοσμική ηθική είναι η ικανότητα του να αντιλαμβάνεται κανείς το δίκαιο, να διακρίνει το καλό από το κακό, και να έχει υποχρεώσεις όπως ακριβώς και δικαιώματα, να έχει αρετές και κυρίως αξίες».
Αυτό που επιδιώκει η γαλλική κυβέρνηση δεν είναι τόσο η προστασία (μέσω της αρτιότερης εκπαίδευσης) των μαθητών και των μαθητριών από επιθετικές και αλαζονικές συμπεριφορές που παρατηρούνται (και) στα σχολεία της Γαλλίας, όσο η επισημοποίηση της «πνευματικής δύναμης» που το σχολείο (δύναται να) ασκεί στην κοινωνία. Σύμφωνα με τον Πεγιόν, «κάποιες αξίες είναι σημαντικότερες από άλλες: η γνώση, η αφοσίωση, η αλληλεγγύη, αντί για την αξία του χρήματος, της ανταγωνιστικότητας, του εγωισμού». Ο Yπουργός Παιδείας της σοσιαλιστικής κυβέρνησης του Φρανσουά Ολάντ φοβάται ότι, αν δεν φροντίσει η Δημοκρατία για την κάλυψη του αξιακού κενού που χαρακτηρίζει τις νέες γενιές, αν δεν κοινοποιήσει τη δική της οπτική αναφορικά με τις αρετές και τα ελαττώματα, με αυτό που θεωρείται δίκαιο και με αυτό που θεωρείται άδικο, τότε κάποιοι άλλοι θα το κάνουν - και σίγουρα όχι ανιδιοτελώς• κάποιοι άλλοι, μεταξύ των οποίων συγκαταλέγονται «οι έμποροι και οι κάθε είδους φονταμενταλιστές».
Πριν από τους μαθητές, όμως, ο Πεγιόν επιθυμεί να εκπαιδεύσει πρωτίστως τους καθηγητές, καθώς ο προσδιορισμός του μαθήματος της Ηθικής είναι δύσκολος ενώ υπάρχει πάντα ο κίνδυνος να εκληφθεί η κίνηση αυτή ως απόπειρα ιδεολογικής κατήχησης ή προώθησης αντικληρικών ιδεών. «Η κοσμικότητα ως νομική, φιλοσοφική και ιστορική έννοια δεν έχει μελετηθεί επαρκώς», υπογράμμισε ο γάλλος υπουργός. «Κάποιοι θεωρούν ότι η κοσμικότητα αντιτίθεται στις θρησκείες, άλλοι πιστεύουν πως πρόκειται απλώς για μια μορφή ανεκτικότητας και κάποιοι άλλοι πως αποτελεί ένα σύνολο κανόνων συμβίωσης». Για τον Πεγιόν όμως υπάρχει και μια «εσωτερική κοσμικότητα», ήτοι η ικανότητα ή μάλλον η τέχνη της διερώτησης, της αμφιβολίας και της λογικής ανάλυσης.
Την απόφαση του υπουργού Παιδείας της Γαλλίας στηρίζει ο επίσης σοσιαλιστής πρώην υπουργός Παιδείας και Πολιτισμού Τζακ Λανγκ. «Μπράβο, Πεϊγιόν!» έσπευσε να δηλώσει ο Λανγκ. «Η ηθική της Δημοκρατίας πρέπει να τεθεί στο κέντρο της παιδείας και της εκπαίδευσης. Το σχολείο δεν μπορεί να κάνει τα πάντα, αλλά οφείλει να αναλάβει τις ευθύνες του όσον αφορά ζητήματα τόσο σημαντικά».

ΠΗΓΗ: ΤΑ ΝΕΑ
 

Free Visitor Counters
Vitamin Shoppe Coupon Codes