26 Δεκ 2006

Μαύρα μαντάτα για το "αποκεντρωμένο" σχολείο έρχονται απ' τη Γαλλία

Όπως σημειώνει ο κοινωνιολόγος και συγγραφέας Franck Poupeau "στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση, τα αποτελέσματα της αποκέντρωσης και της "τοπικής διαχείρισης" των σχολικών συγκροτημάτων δεν διαφοροποιούνται μονάχα ανάλογα με την περιφέρεια ή το νομό, αλλά και στο εσωτερικό μιας πόλης ή ακόμα και μιας συνοικίας και αυτός ο ανταγωνισμός όξυνε τις ανισότητες που παρατηρούνται μέσα σε κάθε περιοχή: τα "καλά σχολεία" συγκεντρώνουν ολοένα περισσότερους "καλούς μαθητές", ενώ ορισμένες ζώνες συγκεντρώνουν ένα κοινό που αντιμετωπίζει κοινωνικά προβλήματα και προβλήματα φοίτησης στο σχολείο. Το ξεχαρβάλωμα της δημόσιας εκπαίδευσης δικαιολογεί, για τα πιο εύπορα κοινωνικά στρώματα, την προσφυγή στην ιδιωτική εκπαίδευση ή στη λογική της αποφυγής του συγχρωτισμού με ανεπιθύμητους συμμαθητές".
Αυτά είνα τα πρώτα αποτελέσματα από της εφαρμογή του "αποκεντρωμένου" σχολείου στη Γαλλία: Κατηγοριοποίηση των σχολείων και αύξηση των ταξικών φραγμών στην εκπαίδευση. Τα ίδια ακριβώς με τα αποτελέσματα στην Αγγλία που από χρόνια εφάρμοσε το ίδιο μοντέλο.
Κι όμως η αξιωματική αντιπολίτευση της χώρας μας θεωρεί ως λύση για την αναβάθμιση της εκπαίδευσης το "αποκεντρωμένο" σχολείο.
Γιατί άραγε;

24 Δεκ 2006

" Ίσες ευκαιρίες στην εκπαίδευση", το πιο ωραίο ανέκδοτο!!!

" Έρευνα που διεξήχθη το 2003 στα 146 πιο επιλεκτικά αμερικανικά κολέγια έδειξε ότι μόνο το 3% των φοιτητών προέρχονται από φτωχές οικογένειες ενώ το 74% προέρχεται από πλούσιες.
Σήμερα μόλις το ένα τρίτο των τελειόφοιτων των σχολείων δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης της Ευρωπαϊκής Ένωσης συνεχίζει στο πανεπιστήμιο και τα παιδιά της εργατικής τάξης σπανίζουν, ιδιαίτερα στις επίλεκτες σχολές.
Στη Βρετανία, πρόσφατη έρευνα έδειξε ότι το ποσοστό των θέσεων των φοιτητών του Πανεπιστημίου της Οξφόρδης που καταλαμβάνονται από αποφοίτους δημόσιων σχολείων(και όχι από τα πλουσιόπαιδα των πανάκριβων ιδιωτικών σχολείων) έχει μειωθεί κατά 5% από το 2001 και μετά." ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ "ΤΟ ΒΗΜΑ" 24/12/2006
Σε μια Ευρώπη που συντηρητικοί και σοσιαλδημοκράτες έχουν ασπαστεί το νεοφιλελευθερισμό, και που μέρα με τη μέρα η κοινωνική ανισότητα αντί να αμβλύνεται, μεγαλώνει, είναι φυσικό να αυξάνονται και οι ταξικοί φραγμοί στη εκπαίδευση.
Είναι λοιπόν καιρός, και στη χώρα μας, η καραμέλα των "ίσων ευκαιριών στην εκπαίδευση" από εκπροσώπους των δυο μεγάλων κομμάτων, θαυμαστές των Αγγλοσαξωνικών μοντέλων, να σταματήσει, γιατί προκαλεί μόνο γέλιο.

22 Δεκ 2006

Η ώρα της αλήθειας για τους συνδικαλιστές της ΠΑΣΚ

Σύμφωνα με ανακοίνωση της ΔΟΕ με την οποία συμφωνεί και η ΠΑΣΚ, με την αναθεώρηση του άρθρου 16 του συντάγματος γενικεύεται η επιθετική πολιτική απέναντι στο δημόσιο και δωρεάν χαρακτήρα της εκπαίδευσης, υποβαθμίζεται το δημόσιο πανεπιστήμιο, αμφισβητείται το καθολικό δικαίωμα στη μόρφωση, θα οδηγηθούμε στη γιγάντωση των ταξικών φραγμών, θα σπουδάζουν μόνο όσοι έχουν κ.τ.λ.
Ενώ όμως πρόκειται να συμβούν όλα αυτά το ΠΑΣΟΚ δια στόματος Γιώργου Παπανδρέου δηλώνει ότι θα ψηφίσει ΝΑΙ στην αναθεώρηση.
Το ερώτημα είναι απλό.
Τι κάνουν όλοι αυτοί οι συνδικαλιστές σε ένα κόμμα που γκρεμίζει με τις πράξεις του ό,τι απέμεινε από τη δημόσια εκπαίδευση;
Γιατί δεν παραιτούνται σε ένδειξη διαμαρτυρίας από μέλη του;
Ξέρω, ξέρω μας καλούν σε μεγάλο αγώνα με 24ωρη απεργία στις 10 του Γενάρη.
Ευτυχισμένος ο νέος Χρόνος που έρχεται...

14 Δεκ 2006

Δάσκαλοι: Κι όμως υπάρχουν...

Σύμφωνα με δημοσίευμα της εφημερίδας "Θεσσαλία" 13/12/2006, υπολογίζεται πως οι δάσκαλοι και νηπιαγωγοί του νομού Μαγνησίας που εργάζονται στα Γραφεία της Διεύθυνσης, σε βουλευτικά γραφεία, στη Μητρόπολη, σε ΙΕΚ και Πανεπιστήμιο, ανέρχονται γύρω στους 100.
Πανελλαδικά οι εκπαιδευτικοί που βρίσκονται εκτός σχολείων, ανέρχονται σε 4.500, αριθμός ικανοποιητικός για να καλυφθούν όλα τα λειτουργικά κενά των σχολείων.
Μας είναι δύσκολο να καταλάβουμε πως άνθρωποι που προσλήφθηκαν για να διδάσκουν μαθητές στα σχολεία βρίσκονται σε Γραφεία εκπαίδευσης και βουλευτών.
ΟΛΜΕ και ΔΟΕ που κάθε χρόνο διαμαρτύρονται για κενά στα σχολεία τι έχουν να πουν για όλα αυτά;

10 Δεκ 2006

Νεοφιλελευθερισμός με "σοσιαλιστικό" περιτύλιγμα!!!

Σύμφωνα με τις 15 θέσεις του ΠΑΣΟΚ για την Παιδεία:
" Καταργείται το αναλυτικό πρόγραμμα στα σχολεία και αντικαθίσταται από ένα Εθνικό Πλαίσιο Προγράμματος που θα ορίζει τους εθνικούς μας στόχους σε κάθε βαθμίδα. Η πολιτεία θα αξιολογεί και θα εγγυάται την επίτευξη αυτών των εθνικών στόχων όπως π.χ. την επάρκεια στα μαθηματικά, στη γλώσσα, στα βασικά επιστημονικά αντικείμενα".
"Η βελτίωση των αμοιβών των εκπαιδευτικών θα συνδυαστεί με την εκπαιδευτική μεταρρύθμιση, την επιμόρφωση και ένα σύστημα αξιολόγησης της εκπαιδευτικής μονάδας και του έργου τους, καθώς και την αναβάθμισή του."
Για όσους μπορούν να καταλάβουν, πίσω από τα ωραία λόγια δεν κρύβεται τίποτε άλλο παρά το "αποκεντρωμένο" σχολείο που θα σημάνει και το τέλος του δημόσιου σχολείου αφού με την κατάργηση του κοινού αναλυτικού προγράμματος των σχολείων και την αξιολόγησή τους πάμε σε πλήρη ταξική κατηγοριοποίηση των σχολικών μονάδων:Τα καλά σχολεία για την ελίτ και τα υπόλοιπα για τα παιδιά των λαϊκών οικογενειών.
 

Free Visitor Counters
Vitamin Shoppe Coupon Codes